شرط حذف یارانه دهک‌های پردرآمد

0

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد برای تامین کسری بودجه دولت نیست، تصریح کرد: دولت یازدهم کسری بودجه ندارد بلکه کسری منابع دارد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده کلید می‌خورد، در باره حذف یارانه اقشار پر درآمد ،گفت:وظیفه مجلس تدوین و تصویب قانون است و زمانی که درباره حذف یارانه اقشار پردرآمد در مجلس قانونی تصویب شود، این موضوع قانونی می‌شود.

غلامرضا مصباحی مقدم درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره قانونی یا غیر قانونی بودن حذف یارانه اقشار پردرآمد، گفت: وظیفه مجلس تدوین و تصویب قانون است و زمانی که درباره حذف یارانه اقشار پردرآمد  در مجلس قانونی تصویب شود، این موضوع قانونی می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد برای تامین کسری بودجه دولت  نیست، تصریح کرد: دولت یازدهم کسری بودجه ندارد بلکه کسری منابع دارد.

وی ادامه داد: یارانه نقدی از ابتدا قرار بود به عنوان یک کمک هزینه به اقشار آسیب‌پذیر تعلق گیرد ولی این مساله عملیاتی نشد در حال حاضر امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته دهک‌هایی که پرداخت نقدی به آنها چندان نیز برایشان تفاوتی نمی‌کند از این مبحث حذف شده و منابع حاصل از طرح هدفمندی یارانه‌ها به اقشار آسیب‌پذیر تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز حذف یارانه سه دهک درآمدی بالا وجود ندارد گفت: ارانه باید به نیازمندان پرداخت شود نه افراد غنی جامعه وباید توجه داشت که فشار هزینه تامین یارانه نقدی باعث شده که پرونده حذف یارانه سه دهک پردرآمد روی میز مجلس و دولت قرار بگیرد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد با وجود کسری منابع از بانک مرکزی استقراض می‌کرد و پول یارانه‌ها  را پرداخت می‌کرد که نرخ تورم را به ۴۰ درصد افزایش داد و مردم امروز از این بابت با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: هدفمندی یارانه از سال آینده اجرایی می‌شود و مقرر شد دولت در لایحه بودجه سال ۹۳ این موضوع را بگنجاند تا مجلس آن را برسی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ