تلاش زنگنه برای حذف بنزین سهمیه‌ای

0

تسنیم، امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: آقای زنگنه در تلاش است تا قیمت بنزین را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت و حذف بنزین سهمیه ای موضوع مدنظر وزیر نفت است،ادامه داد: کمیسیون و نمایندگان با این موضوع مخالف هستند. البته باید گفت که این موضوع هنوز با کمیسیون مطرح نشده ولی درحال طرح گفتمان است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئله سوخت،موضوع است که متاسفانه با معیشت مردم و اقتصاد به طور مستقیم سروکار دارد،اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی،تحقق این امر موجب وارد شدن شوک محکم به جامعه شده و منجر به گران شدن خیلی از اقلام مصرفی می شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسیدن به بنزین تک نرخی موضوعی است که وزارت نفت بابت آن تلاش می کند،افزود:ما فکر می کنیم که اگر دولت با قاچاق سوخت مبارزه کند میزان زیادی از مشکلات حل خواهد شد،آن وقت نیازی به افزایش قیمت بنزین نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه به دلیل وجود رانت ها ، میزان قاچاق سوخت مشخص نیست،ادامه داد: میتوان گفت که روزانه حداقل ۳ میلیون لیتر سوخت از ۷۰ میلیون لیتر سوخت مصرفی قاچاق می شود.

وی گفت: قاچاق صرفا این نیست که مرزنشین ها ۲۰ لیتر سوخت قاچاق کنند بلکه قاچاق هایی که از طریق رانت ها ،با کشتی ، لنج و از طریق لوله کشی انجام می شود نیز در این مهم می گنجد.

سلطانی با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی و خودروها استانداردهای لازم را ندارند،تصریح کرد: به طور متوسط میزان مصرف هر خودروی ایرانی در طول روز ۵ لیتر است و این در حالی است که این مهم در اروپا تقریبا ۱ لیتر و نیم لیتر است.

سلطانی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد پالایشگاه هادر تولید سوخت فاقد استاندارد یورو ۴ هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ