وکیل (ح.ف.ه) : حتی یک دلار از وجوه معاملات نفتی به حساب موکلم واریز نشده است

0
وکیل مدافع «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: موکلم بین سال‌های ۸۸ تا ۹۱ یعنی قبل از ورود زنجانی به معاملات نفتی با او همکاری می‌کرد و حتی یک دلار از وجوه نفت به حساب موکلم واریز نشده است.
محمدرضا مهرشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اتهامات موکلش در پرونده متهمان نفتی اظهارکرد: متاسفانه در این پرونده در خصوص موکل من فقط داستان‌سرایی و با الفاظ و کلمات بازی شده است و هیچ فعل مادی از موکل سر نزده است. ان‌شاء‌ا… دادگاه با هوشمندی و دقت به موضوع رسیدگی کرده و اگر هم مالی از بیت‌المال تضییع شده باشد، باز‌ می‌گردد.
وکیل مدافع «ح.ف.ه» اضافه کرد: آقای زنجانی بارها در دادگاه و پرونده عنوان کرده که موکل من کاره‌ای نبوده و در تمامی شرکت‌ها، امضای اصلی، امضای بابک زنجانی بوده است. اگر هم سایر اشخاص مانند موکل من دارای امضا بوده‌اند، امضای‌شان در کنار امضای زنجانی تاثیر داشته است و امضای آنها به تنهایی، امضای موثری نبوده است. هر چند بازپرس پرونده به این مسائل توجه نکرده اما امیدواریم دادگاه به این موارد توجه کند.
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود «ح.ف.ه» بابک زنجانی را به مسئولان نفت معرفی کرده است نیز گفت: این مسئله درست نیست و حتی وکیل شرکت HK در قرائت بخش دوم شکایت شرکت موکلش، این موضوع را اصلاح کرد. موکل من فقط آقای «م.ش» متهم ردیف دوم پرونده را به زنجانی معرفی کرده آن هم در سال ۸۸٫ در ارتباط با بانک مسکن نیز از آنجایی که مدیرعامل قبلی این بانک از دوستان و همکاران گذشته موکل بوده، وی از سوی «ح.ف.ه» به زنجانی معرفی شده اما باز هم در سال ۸۸ این کار  صورت گرفته است یعنی زمانی که اصلاً مسئله تحریم نفت و همکاری زنجانی با مسئولان نفت مطرح نبوده است.
مهرشاد ادامه داد: علت معرفی هم این بود که بعد از خرید شرکت هواپیمایی قشم ایر توسط زنجانی در سال ۸۵، موکلم آقای «م.ش» را در سال ۸۸ که فعالیت‌هایی هواپیمایی داشته به زنجانی معرفی می‌کند. آن زمان هیچ کس تصور ورود به معاملات نفتی را نمی‌کرد.
وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی اضافه کرد: آقای «ح.ف.ه»، انسان بی‌تعهدی نیست و فردی است که همه زندگی خود را پای انقلاب گذاشته، جانباز جنگ تحمیلی، خانواده شهید و یکی از فرماندهان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با طرح این پرسش که معرفی فردی به فرد دیگر جرم است یا خیر؟ اظهارکرد: طبق قانون، برای شرکت در جرم باید وحدت قصد وجود داشته باشد و ما مطمئن هستیم که در ارتباط با موکلم، چنین مسائلی مطرح نبوده و نیست.
مهرشاد همچنین درباره پرداخت حدود ۱۵ میلیارد تومان از سوی زنجانی به «ح.ف.ه» گفت: موکلم از سال ۸۸ تا اوایل سال ۹۱ با زنجانی کار می‌کرد و عمده فعالیت‌هایش با زنجانی در بحث واردات و صادرات از جمله جو و گوشت بوده و زنجانی مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را بابت معاملات صورت گرفته یا به عبارت دیگر بابت دستمزد به موکلم پرداخت می‌کند. ضمن اینکه سال‌های فعالیت موکلم با زنجانی، اصلاً بحث نفت و معاملات نفتی مطرح نبوده و از تیر ماه سال ۹۱، فعالیت‌های نفتی زنجانی آغاز شده است. موکلم به خاطر اختلافات درون‌سازمانی از زنجانی جدا می‌شود و دیگر با وی همکاری نداشته است.
وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی درباره اینکه دادستانی مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را پولشویی گرفته است گفت: تما پول‌هایی که در بحث معاملات نفتی و فعالیت‌های نفتی زنجانی وجود دارد به دلار یا یورو است در حالی که حتی یک دلار به حساب موکلم واریز نشده است. می‌گویند این مبلغ پولشویی عواید حاصل از جرم بوده در حالی که عواید حاصل از پول‌های نفت به دلار و یورو است و هیچ کدام به تومان یا ریال نیست. ضمن اینکه تمام این فعالیت‌ها مربوط به تیر ماه سال ۹۱ به بعد است و همکاری موکل من با زنجانی به قبل از سال ۹۱ بازمی‌گردد که ان موقع اصلا بحث نفت مطرح نبوده است.
مهرشاد ابراز امیدواری کرد با توجه به اسناد و مدارک موجود در پرونده، دادگاه در نهایت حکم به برائت موکلش بدهد.
دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی تا کنون در هشت جلسه برگزار شده که از این تعداد، سه جلسه به قرائت کیفرخواست، چهار جلسه به قرائت دفاعیات زنجانی و یک جلسه نیز به قرائت شکایت شرکت HK از زنجانی اختصاص داشته است. جلسات محاکمه متهمان نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ