فواید دود کردن “کندر” را بشناسید

0
دود کردن کُندر گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضد آلزایمر، نشاط آور، ضد عفونی کنندۀ محیط و پاک سازی هوا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم, سید جواد علوی درباره برخی اعمال درمانی اظهار داشت: بُخور و دود کردن کُندر و اسپند و به کار بردن عطرهای طبیعی همه از روش‌های درمانی هستند که در طب سنتی و اسلامی کاربرد زیادی دارد.
به گفته وی بُخور گیاهانی مانند بابونه، استوخدوس، نعنا، آویشن، گل محمدی و گل‌ها و کیاهان معطر هر کدام به تناسب در پاک سازی و شفافیت پوست، ایجاد آرامش و نشاط، رفع سرماخوردگی، سینوزیت و … توصیه می‌شود.
این کارشناس طب سنتی افزود: دود کردن کُندر و اسپند گرم کنندۀ مغز، تقویت حافظه و ضد آلزایمر، نشاط آور، ضد عفونی کنندۀ محیط و پاک سازی هوا است، همچنین دود کردن صبحگاهی کُندر در منزل، سنت حضرت رضا (علیه السلام) بوده است.
علوی بیان کرد: لباس‌های تهیه شده از مواد نفتی و شیمیایی به خصوص لباس زیر، باعث حساسیت پوستی و ایجاد الکتریسیته مضر در بدن می‌شود و زمینه ساز بیماری‌های متعدد پوستی و عفونی می‌شود.
وی ادامه داد: اما لباس‌های نخی لطیف و آرامش بخش است و از ایجاد عفونت به خصوص در بانوان نیز پیشگیری می‌کند. توجه به لباس‌های طبیعی ایرانی حمایت از تولید ملی است.
این کارشناس طب سنتی یاداور شد: پودر دندان شوی ترکیبی از کف دریا، نمک دریا و برخی گیاهان دیگر که خواص آن عبارتند از سفید کنندۀ دندان، جرم گیر دندان، پیشگیری از عفونت‌های لثه، پیشگیری از خونریزی‌های لثه و از بین برندۀ بد دهان ناشی از بیماری‌های حفره دهان است، همچنین برای شستشو و بهداشت دهان و دندان و تقویت لثه می‌توان از سرکه، یا از ترکیب نمک و عسل با نسبت یک به پنج استفاده کرد.
علوی خاطرنشان کرد: عطرهای طبیعی مانند گلاب، عصارۀ طبیعی گل‌هایی نظیر عطر بهار نارنج، استوخدوس، بالنگ، رزماری و … که هر کدام برای بیماری‌های خاص کاربرد دارند، بهره گرفت؛ زیرا عطر و ادکلن صنعتی به دلیل دارا بودن الکل و مواد محرک شیمیایی بر روی سیستم عصبی تأثیر ناگواری می‌گذارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ