احتمال پخش سریال توقیفی از تلویزیون قوت گرفت

0
مدیرکل امور نمایش سیما در بازدید از پشت صحنه سریال “پشت‌بام تهران” گفت: سریال “سرزمین کهن” ایرادات مختصری داشت که با دوبله مجدد رفع شده است.
سریال سرزمین کهن سریال پشت بام تهران بیوگرافی بهرنگ توفیقی بازیگران سرزمین مادری (کهن)
 محمود رضا تخشید مدیرکل امور نمایش سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی که روز چهارشنبه ۲۰ آبان برگزار شد در جمع خبرنگاران به تولید مجموعه های نمایشی برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ما ۴ طرح برای ایام نوروز داریم که در حال نگارش هستند و از جمله آنها می توان به سریال «زعفرانی» در شبکه ۲ و سریال «ویلا» در شبکه ۳ اشاره کرد.

وی گفت: سریال «زعفرانی» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و با نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی با حال و هوای طنز ساخته می شود. همچنین مجموعه «ویلا» به تهیه کنندگی مهران مهام برای شبکه ۳ ساخته می شود که در آن مجموعه ای از نویسندگان زیر نظر مرضیه برومند در حال نگارش متن هستند.

تخشید با اشاره به طرح های دیگر مرکز امور نمایشی سیما عنوان کرد: برای شبکه یک نیز در حال صحبت با محمد حسین لطیفی هستیم و او طرحی را با عنوان موقتی «فروشگاه بزرگ» ارائه کرده است. همچنین علیرضا بذرافشان نیز طرحی را برای ایام نوروز به مرکز ارائه کرده است و همه این کارها فضایی طنز گونه دارند چراکه ایام نوروز است و مردم در این ایام طنز دوست دارند.

فاز سوم «سرزمین کهن» طی ۳ تا ۴ ماه آینده کلید می خورد

وی در پاسخ به سوالی درباره مجموعه «کلاه قرمزی» و پخش آن در ایام نوروز عنوان کرد: تولید و پخش این مجموعه در ایام نوروز هنوز قطعی نیست و اگر عوامل طرحی خوبی بدهند آن را می پذیریم.

تخشید در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وضعیت سریال «سرزمین کهن» تصریح کرد: این مجموعه سه فاز دارد که فاز اول و دوم آن کامل شده است. ما در حال پیش تولید فاز سوم هستیم که طی ۳ تا ۴ ماه آینده کلید می خورد و تصویربرداری آن شروع خواهد شد.

مدیرکل امور نمایش سیما در پاسخ به سوال دیگری درباره اصلاحات سریال «سرزمین کهن» در فاز یک یادآور شد: این سریال نیاز به اصلاحات چندانی نداشت تنها لازم بود که بعضی از نام های خانوادگی در سریال تغییر پیدا کند و تنها اسامی که منجر به سوءتفاهم شدند دوبله دوباره خواهند شد.

تخشید در ادامه درباره سریال های «در حاشیه» و «پشت بام تهران» عنوان کرد: «در حاشیه» بعد از ماه های محرم و صفر پخش می شود. سریال «پشت بام تهران» نیز هم اکنون در حال تولید است. این کار فضای اجتماعی دارد و یک اثر خانواده محور و جذاب است که روابط والدین و فرزندان و سایر مسائل حوزه اجتماعی را پوشش می دهد.

حاشیه های «نفس گرم» به تدریج رفع شد

تخشید در واکنش به سوالی درباره حاشیه های سریال «نفس گرم» و استفاده از لهجه کاشانی در آن بیان کرد: در قسمت های اول و دوم بحث هایی درباره بازی مرجانه گلچین وجود داشت اما خوشبختانه به تدریج رفع شد. در این سریال یک مشاور که خودش اهل کاشان بود روی لهجه ها نظارت داشت و ما تلاشمان این بود که لهجه ها به درستی در بیایید.

مدیرکل امور نمایش سیما در بخش دیگری از سخنان خود درباره نبود سریال های ماندگار در سیما عنوان کرد: هنوز هم سریال هایی که در حد خود ماندگار باشند در سیما ساخته می شود اما در حال حاضر با توجه به تعدد رسانه های رقیب ممکن است احساس شود که میزان مخاطبان سریال ها کمتر شده است. با این حال به نظر من اکنون هم آثاری ساخته می شوند که می توانند مخاطبان خود را جذب کنند و جزو آثار مانگار باشند. به عنوان مثال سریال «نفس گرم»، «کیمیا» و «آسمان من» از نظر کیفی سریال های متوسط رو به بالا هستند و هیچکدام ضعیف نیستند.

وی گفت: در حوزه سریال های الف ویژه نیز ما «معمای شاه» را داریم که پخش آن شروع شده است و سریال «سرزمین کهن» هم در حال پیش تولید است. البته این دو سریال جزو آثار خاص تلویزیون هستند و همه کارهای سازمان نمی توانند مثل این آثار پروداکشن گرانی داشته باشند چرا که ما در این حوزه محدودیت هایی داریم.

تخشید در پایان درباره وضعیت سریال «سلمان فارسی» که قرار است به کارگردانی داوود میرباقری ساخته شود، توضیح داد: برآوردهایی برای تولید این سریال انجام شده و قرار است به سمت نگارش و تولید پیش برویم.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ