۳ سم کشنده در سفره ایرانی ها

0
باشگاه خبرنگاران جوان: نمک موجود در پنیرهای شور حتی با وجود اینکه شب قبل از مصرف در آب بگذارند و حتی در هنگام مصرف هم بشویند از بین نمی‌روند چون در زمان تخمیر پنیر، نمک به اضافه می‌کنیم.

در تمام دنیا ۳ نوع سم سفید یافت می‌شود که برای سلامتی انسان ضرر دارد.

یک متخصص تغذیه در خصوص استفاده بیش از حد نمک در غذاها گفت: در تمام دنیا نمک، شکر و هروئین شناخته شده است و همه دنیا در حال کاهش مصرف نمک در غذاها هستند.

سوسن پارسا افزود: استفاده بیش از حد نمک، خون را غلیظ می‌کند و فشارخون را بالا می‌برد که موجب سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. بیشترین ضرر مصرف زیاد نمک بر روی کلیه است که باعث عدم تعادل بین سدیم و پتاسیم می‌شود که مشکلات کلیه را در افراد به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: بدن یک انسان سالم در روز بیش از ۳ گرم نمک لازم ندارد و در نتیجه احتیاجی به نمک اضافه پاشیدن بر روی غذاها نیست. علت اصلی اینکه در تمام دنیا به کودکان قبل از ۲ سالگی نمک نمی‌دهند این است که به طعم شوری عادت نکنند.

پارسا در خصوص نمک موجود در پنیر گفت: نمک موجود در پنیرهای شور حتی با وجود اینکه شب قبل از مصرف در آب بگذارند و حتی در هنگام مصرف هم بشویند از بین نمی‌روند چون در زمان تخمیر پنیر، نمک به اضافه می‌کنیم.

این متخصص تغذیه افزود: در مواد غذایی طبیعی و نپخته نمک وجود دارد و دیگر نیازی به استفاده از نمک نیست حتی نمکدان‌ها بر روی میزهای رستوران‌های دنیا حذف شده است و برای سالم ماندن باید مصرف نمک در غذاها را حذف کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ