اعلام حمایت علی کفاشیان از قاتل شیعیان در بحرین!

0

چهارمین روز از آبان ماه سال جاری بود که شیخ سلمان‌ بن ابراهیم رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از استعفا از منصبش مدارک مربوطه به کاندیدا شدنش برای انتخابات جدید فیفا را به فدراسیون بین المللی فوتبال ارائه داد. شیخ سلمان که ارتباطی عمیق با دنیای فوتبال دارد کارش را در سال ۱۹۹۸ به عنوان نائب رئیس فدراسیون فوتبال بحرین آغاز کرد سپس در سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس فدراسیون بحرین انتخاب شد وی همچنین در کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی هم فعالیت داشته است.

ثروت علی کفاشیان بیوگرافی علی کفاشیان

در بیانیه نهایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در سایت رسمی آن قرار گرفته، نام شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه ۴۹ ساله (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا)، شاهزاده علی‌‌‌بن‌حسین ۳۹ ساله (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، جانی اینفانتینو ۴۵ ساله (دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا)، موسیما گابریل «توکیو» ۶۲ ساله (تاجر اهل آفریقای جنوبی) و ژروم شامپاینه ۵۷ (عضو پیشین فیفا) به عنوان پنج نامزد نهایی انتخابات ریاست فیفا دیده می‌شود.

علی کفاشیان روز جمعه یکبار دیگر در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد رای او در انتخابات فیفا، شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که در انتخابات فیفا از بین پنج نامزد معرفی شده شما و فدراسیون ایران از چه کسی حمایت خواهید کرد، گفت: به نظر ما بهترین گزینه برای ریاست فیفا، شیخ‌ سلمان رییس AFC است چرا که او از خود ماست و آسیایی است. نظر ما فعلا بر روی اوست، مگر این‌که در AFC تصمیم بگیریم از شخص دیگری حمایت کنیم.

شیخ سلمان کیست؟

شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه مرد چهارم خاندان سلطنتی بحرین، کسی که به استناد واحد آمار و ارقام سازمان نظامی آمریکای شمالی، رکورد بالاترین خرید سلاح را به نام خودش ثبت کرده و در خرید و تحویل سلاح‌های کشتار جمعی مورد اتهام بیش از ۶ سازمان دفاع از حقوق بشر و دیده بان سازمان ملل است.

علی کفاشیان نیز از او حمایت می کند و مدعی است چیزی از مسائل سیاسی نمی داند، البته خیلی خوب است که رئیس فدراسیونمان چیزی از سیاست نداند و سرش به کارش باشد، فقط به فوتبال فکر کند و فوتبالی بماند، اما مشخص نیست چرا درست در یکی از حساسترین نقاط تاریخی فوتبال ایران و شاید جهان، در زمانی که خاورمیانه در شیطنت و جنایت کفار و ناقضان حقوق بشر زخمی شده، درست در زمانی که فوتبال دنیا بوی تعفن فساد اخلاقی و مالیش بالا گرفته، درست در همین بزنگاه تاریخی است که آقای کفاشیان چیزی از مسائل سیاسی نمی داند و فقط به فوتبال فکر می کند. گویا همیشه همینطور بوده و او همیشه فقط به فوتبال فکر کرده است.

آقای کفاشیان؛ این مسائل را فراموش کرده اید؟

از یک سو اعلام حمایت از بن سلمان بحرینی توسط فدراسیون فوتبال ایران به سود مردی که در کشتار مردم مظلوم یمن و بحرین، در زیر پا گذاشتن حقوق مسلم و بدیهی بشر در یمن و بحرین و در عدم رعایت انصاف و پاکی در کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ کوتاهی نکرده و تمام قد در این ناپاکی از سایر رقبای خود سبقت گرفته و اکنون از رای ایران، اطمینان کامل دارد، جای تعجب دارد.

از سوی دیگر در ماه های اخیر فراموش نکرده ایم که همین بحرینی ها در قبال ایران و سفارت کشورمان در این کشور چه رفتارهایی را داشته و چه تهمت های ناروایی را نثار ایران نکرده اند. شاید کفاشیان این رفتارهای ماه های اخیر شیخ نشینان بحرینی را هم مانند کشتار مردم شیعه بحرین فراموش کرده، اما یقینا آن اتفاقات تلخ در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را فراموش نکرده که همین بحرینی ها با پرچم عربستان به رقص عربی پرداخته و مقابل چشمان بازیکنان ملی پوش ایران، دور افتخار به نفع سعودی ها زدند. حال چگونه این کشور که هم از لحاظ سیاسی، هم از لحاظ مذهبی و هم از حیث ورزش در خصومت کامل با کشورمان قرار دارد به یکباره از حمایت و رای ایران بهره می برد.

و امروز؛ اختلاف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بر سر شیخ سلمان

در حالیکه علی کفاشیان هنوز به طور قطع اعلام نکرده که می خواهد برای دور بعدی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کند یا نه، ماجرای حمایت او از شیخ سلمان، باعث شده تا اختلاف های جدی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به وجود بیاید.

کفاشیان تاکید دارد منافع فوتبال ایران و آسیا با انتخاب شیخ سلمان حفظ می شود. این در حالی است با توجه به اخباری که درباره نقش شیخ سلمان در سرکوب شیعیان و معترضان بحرینی وجود دارد خیلی ها انتخاب او را انتخاب درستی نمی دانند و حتی شنیده شده وزارت ورزش با رای دادن به شیخ سلمان مخالف است.

علیرضا اسدی در گفت و گویی قبلا گفته بود که باید منافع را باید سنجید، یک زمان ما به بلاتر رای دادیم و منافع حکم می کرد که به بلاتر رای  بدهیم و حالا منافع حکم می کند که باید به شیخ سلمان رای بدهیم.در سوی دیگر محمود اسلامیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال نظر دیگری در این باره دارد و می گوید فدراسیون باید برای رای دادن به شیخ سلمان تمامی جوانب را بررسی کند.

البته قبل از تایید صلاحیت شیخ سلمان بحرینی برای فیفا، رسانه های اروپایی علیه شیخ سلمان مقالات زیادی آن هم تحت نام دشداشه خونین، نوشته بودند. اینکه شیخ سلمان در سرکوب و بازجویی ورزشکاران مخالف دولت بحرین نقش داشته است و علی کفاشیان نباید به هیچ وجه از شیخ سلمان حمایت کند. در هر حال بازهم به نظر می رسد علی کفاشیان کار خودش را می کند و به این حرفها زیاد توجهی نخواهد داشت.

در این باره لازم به ذکر است انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (۷ اسفند ۹۴) در شهر زوریخ سوئیس با حضور ۲۰۹ اتحادیه عضو این نهاد برگزار خواهد شد تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود.

منبع :شهدای ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ