۱۰ شغل عجیب و جدید انسانها در آینده! + تصاویر

0

اگر یک قرن پیش کسی به شما می گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلا برنامه نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می داشت؟

به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل ها و حرفه های تازه باشیم.در این پست لاپلاس ۱۰ شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد.

۱- نوستالژیست

شغل جدید اخبار استخدام

آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک های مختلف آماده کند. در فیلم Midnight in Paris قهرمان های فیلم شاهد بودند که آدم های هر دوره ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه های پیش پاریس می شدند و زندگی در دهه های پیش را پررنگ و لعاب تر و رُمانتیک تر می دانستند.

به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه ها بعد، هوس کنند که جلوه ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه ای را که ما در آن به سر می بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق ها و خانه هایشان را به سبک گذشته بیارایند.

۲- جراح از راه دور یا Telesurgeon

شغل جدید اخبار استخدام

همین حالا هم جلوه هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه های آینده اما این کار بسیار رایج تر خواهد شد. با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی ها چه به صورت جراحی های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی هایی مثل جراحی های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.

در این صورت احتمالا ما شاهد مسائل جدیدی خواهیم بود:

– بیماران ثروتمندی که خودپسندانه ترجیح می دهند در یکی از مراکز نزدیک پزشکی، توسط بهترین جراحان دنیا عمل شوند.

– یا جراحان چینی که با نصف قیمت، جراحی می کنند و کار و کسب جراحان داخلی را کساد می کنند.

– شاید هم بازار سیاه جراحی های غیرقانونی را شاهد باشیم!

۳- احیاکنندگان طبیعت

شغل جدید اخبار استخدام

هیچ نمی دانیم که در دهه های بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم.

احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم های دلتنگ، جلوه هایی از طبیعت را ایجاد کنند

۴- طراحان زباله

شغل جدید اخبار استخدام

در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش هایی مثل مهندسی مواد، احتمالا سر و کله «طراحان زباله» پیدا خواهد شد. حجم زباله در دهه ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسان های مجبور خواهد شد که توده ها بزرگ زباله را به صورت های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده تر شود.

شاید به سبک Wall E!

۵- متخصصان تسهیل پروژه ها

شغل جدید اخبار استخدام

پروژه های آینده بسیار پیچیده تر از پروژه های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشات تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.

۶- راهنماهای سیستم های بهداشتی و درمانی

شغل جدید اخبار استخدام

همین حالا هم شاید به چنین حرفه ای نیاز داشته باشیم. در سیستم درمانی ایران که اصولا خبری از ارجاع و اجرای الگوریتم های از پیش تعریف شده درمانی و بهداشتی نیست، این خود بیماران هستند که انتخاب می کنند بیماری شان به کدام تخصص مربوط است، خود پزشک را انتخاب می کنند و پزشک مربوطه هم تنها از زاویه تنگ تخصص خود، به بررسی بیماری می پردازد. گذشته از آن، اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به بیماری شود، عملا اجرای مراحل تشخیصی و درمانی بسیار گیج کننده خواهد بود.

اما صرف نظر از شرایط خاص ما در ایران، در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه های فوق تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه ای خواهند داشت.

این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.

۷- درمانگرهای سال های پایانی عمر

شغل جدید اخبار استخدام

با افزایش امید به زندگی، سال های پایانی عمر انسان ها، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهد شد. در این سال ها که ما علیرغم داشتن بیماری های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال های پایانی مشاوره بدهند.

۸- طراحان بازی وارسازی

شغل جدید اخبار استخدام

در دهه های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارها پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی وارسازی یا Gamification پیدا خواهد شد.

آنها دنیا را به محیط قابل تحمل تری تبدیل می کنند و ترتیبی می دهند که روند آموختن مهارت ها یا انجام کارها، ساده تر شود، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش های روزانه ما کم شود.ش

۹- مشاوران ربات ها

شغل جدید اخبار استخدام

کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل های بسیار متنوع ربات ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل مناسب ربات خانه دار یا مربی توصیه های خوبی کنند.

۱۰- سرگرم کننده های چندرسانه ای

شغل جدید اخبار استخدام

دی جی ها یا خوانندگان مراسم جشن کنونی را فراموش کنید. در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می توانند به صورت چندرسانه ای به ما کمک کنند.

آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.

منبع: لاپلاس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ