زودتر از ۹۰ روز خودروها تحویل مردم نمیشود / در وام ۲۵ میلیونی خودرو هم خودروسازان برنده شدند هم بانکها

1
خودروسازان در ۳ ماه آینده علاوه بر پیش پرداخت های دریافتی با وصول قسط اول خود از خودروهای فروخته شده رقم قابل توجهی دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه هزینه پارکینگ و انبارداری این خودروها نیز از روی دوش خودروسازان برداشته می شود.

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین درباره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو به تراز گفت: فعلا باید تا تحویل اولین گروه از این خودروها صبر کرد چرا که طبق شنیده ها خودروسازان در قرارداد خود، زمان تحویل این خودروها را ، بعد از وصول مبلغ اولین قسط قید کرده اند. وی افزود: در این صورت هیچ کس زودتر از ۳ ماه آینده خودروی خود را تحویل نخواهد گرفت.
حریری تصریح کرد: به نظر می رسد خودروسازها با این طرح می خواستند خودروهای سال آینده خود را نیز به فروش برسانند. وی درباره میزان منابع حاصله از اجرای این طرح اظهار داشت: اگر میانگین مبلغ دریافتی از هر متقاضی را ۱۰ میلیون تومان و تعداد خودروهای فروخته شده را ۱۰۰ هزار خودرو بدانیم یعنی خودرسازان در طی ۶ روز، توانستند نقدینگی برابر هزار میلیارد تومان کسب کنند.
این عضو اتاق بازرگانی در ادامه گفت: خودروسازان در ۳ ماه آینده علاوه بر پیش پرداخت های دریافتی با وصول قسط اول خود از خودروهای فروخته شده رقم قابل توجهی دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه هزینه پارکینگ و انبارداری این خودروها نیز از روی دوش خودروسازان برداشته می شود.
وی درباره دلایل اجرای این طرح بیان داشت: به نظر می رسد خودروسازان براساس منافع بنگاهی و بانک ها به دلیل از بین رفتن سه درصد از منابع سودشان نز د بانک مرکزی هرکدام به طریقی از این طرح منتفع خواهند شد. اما در این معادله تنها بازنده اقتصاد ایران است که با این حرکات پوپولیستی آینده خود را در خطر می بیند.
این فعال اقتصادی افزود: باید قبول کنیم مبنای رفتار اقتصادی دولت یازدهم بر دو اصل خروج از تحریم ها و فروش نفت با قیمتی حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار در بشکه طراحی شده بود که هیچکدام از این موارد تاکنون محقق نشده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت اکنون فقط به فکر خریدن زمان است تا بتواند از شرایط رکود اقتصادی خارج شود . منتهی به نظر می رسد هزینه هایی که دولت برای این کار می پردازد توسط مشاوران اقتصادی دولت به دقت محاسبه نشده است.
حریری درباره دلایل این ادعا گفت: وقتی شما با طبقاتی با قدرت مالی کم، طرف هستید علاوه بر رفتار و تحلیل های اقتصادی باید برای تحلیل های جامعه شناختی نیزاهمیت قائل شوید. که به نظر می رسد چین اتفاقی در دولت یازدهم روی نداده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهدی می گوید

    فقط کمپین!!!!!!