کوچک‌زاده: آقای معاون دولت باسوادان! حساب کنید ۸ سال چند روز دارد!

0

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درباره درآمدهای دولت قبل از فروش نفت، گفت: آقای معاون دولت باسوادان! حساب کنید ۸ سال چند روز است.

به گزارش فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: در صورت قانع نشدن نماینده از پاسخ‌های ارائه شده توسط وزیر درباره سؤالش، رئیس جلسه باید نظر مجلس را اخذ کند.

وی افزود: در هیچ جای آیین‌نامه داخلی مجلس نیامده که نماینده بگوید قانع نشدم ولی برای هیأت رئیسه تعیین تکلیف کند، این هم یکی از مصادیق اداره مجلس نه بر اساس آیین‌نامه داخلی بلکه بر اساس سلیقه کسی است که ریاست جلسه را بر عهده دارد و تاکنون نیز زیاد اتفاق افتاده است. در ادامه ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده توضیح داد: بنده تذکر شما را وارد می‌دانم، آن موقع توجه نداشتم، احساس کردم آقای مطهری می‌خواهد موضوع دیگری را اینگونه مطرح کند.

سپس کوچک‌زاده به بیان تذکر دیگری خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول دولت پرداخت و گفت: معاون محترم رئیس‌جمهور دولت راستگویان در دیدار با سفرا گفته که ما نفهمیدیم این ۹۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دولت قبل چه شد.

وی تصریح کرد: آقای معاون دولت باسوادان! باید حساب کنید که ۸ سال چند روز دارد، ۸ سال می‌شود ۲ هزار و ۹۲۰ روز ، یعنی ۸ تا ۳۶۵ روز و اگر هر روزی ما ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت بدون هیچ دردسری که البته همه می‌دانند در ۲ سال آخر دولت قبل چه اتفاقی در صادرات نفت افتاد- فروخته باشیم، ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه می‌شود و اگر در تمام ۸ سال ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه را به قیمت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار فروخته باشیم می‌شود ۷۳۰ میلیارد دلار.

کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خطاب به جهانگیری گفت: آقای جهانگیری معاون دولت راستگویان و شناسنامه‌داران! اگر مسئولان دولت قبل هیچ حقوقی به شما، دولتی‌ها و اعضای قوه قضائیه نداده باشند که دادند و به قول آقای عبداللهی که سال‌ها رئیس کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات بوده ۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، یعنی پول حقوق و آب و برق و گاز و … و اگر هیچ پولی به صندوق توسعه واریز نکرده باشند که واریز کردند و بهره‌های فراوانی از آن برده شده است و هیچ راه و پل و مدرسه و مسجدی نساخته باشیم، در نهایت ۷۳۰ میلیارد دلار باقی می‌ماند، پس «سواد» و «انصاف» هم چیز خوبی است.

نماینده تهران در مجلس در بخش پایانی سخنانش به بیان تذکر دیگری پرداخت و یادآور شد: روز گذشته دولت لایحه‌ای با قید دوفوریت فرستاده است که نمی‌خواهم وارد محتوای آن شوم و عنوان زیبایی برای آن گذاشتند «شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی»؛ که در این عنوان مطالبی آمده که راه را برای ورود دلالان و دارندگان پول‌های کثیف به عرصه انتخابات باز می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن وقت آقای وزیر کشور دیروز در تلویزیون می‌فرماید که ما یک لایحه دوفوریتی برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی به مجلس داده‌ایم، ولی مجلس امروز و فردا می‌کند و این لایحه را اعلام وصول نمی‌کند؛ نمایندگان محترم مجلس! به شما می‌گویند از پول کثیف می‌خواهید در انتخابات تبلیغات کنید، آقای وزیر! از قول نماینده‌ها به شما می‌گویم که «حرف کثیف بیشتر در تبلیغات انتخاباتی اثر دارد، لطفاً به اندازه، معقول و سدید حرف بزنید.»

منبع : کوچک زاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ