یارانه چند نفر دیگر دیشب حذف شد؟

0
در حالی یارانه نقدی آبان ساعت ۲۴ شب گذشته واریز شده است که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد، در این ماه سبدی از اسامی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر آورده شده است که باید افرادی که مستحق گرفتن یارانه نیستند حذف شوند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه مسئولیت حذف بخشی از یارانه بگیرها را به تدریج و به موقع بر عهده دارد و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی نیست.
ربیعی شامگاه گذشته در حاشیه یازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با بیان اینکه منابع آزاد شده از حذف یارانه ها به دلیل اینکه هر ماه صورت می گیرد، نامشخص است، افزود: هر ماه از شمار یارانه بگیرها کاسته می شود.
وی درخصوص چگونگی حذف توضیح داد: هر ماه سبدی از اسامی یارانه بگیران (براساس شاخص های تعیین شده) آورده می شود که از داخل آن با حضور کارشناسان، عده ای که مستحق حذف هستند استخراج می شوند.
وزیر تعاون ادامه داد: در این ماه سبدی از اسامی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر آورده شده است که باید افرادی که مستحق گرفتن یارانه نیستند حذف شوند.
ربیعی درباره تخصیص سبد کالا برای اقشار ضعیف جامعه نیز گفت: سبد کالا مخصوص افرادی است که نظام پرداخت مشخصی دارند اما معاون اول رئیس جمهوری تاکید داشت که برای اقشار ضعیف جامعه نیز این سبد در نظر گرفته شود.
وی در ادامه افزود: هم اکنون این سبد به کارمندان رسمی تعلق می گیرد و در گام بعدی به مستمری بگیران کارگری ارائه خواهد شد.
وزیر تعاون با بیان اینکه مطابق برنامه برای افراد غیرحقوق بگیر نیز این سبد پیش بینی شده است، گفت: برنامه ما این است که اقشار ضعیف جامعه نیز از این طرح استفاده کنند.
وی افزود: در بحث سبد کالا به منابع بانکی محدود نخواهیم بود و با کارفرمایان نیز رایزنی خواهیم کرد تا خرید نسیه ای که تضمین پرداخت آن را خواهیم کرد، انجام شود.
ربیعی خاطرنشان کرد: کارت اعتباری نیز برای خرید کالا پیش بینی شده و در ازای خرید از حقوق کارکنان کسر می شود.
وی در خصوص وام خودرو گفت: در اعطای وام خودرو هیچ رانتی نبوده و هر کسی زودتر ثبت نام کرد توانست از آن وام بهره مند شده و خودرو را خریداری کند.

به گزارش تسنیم، یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی آبان ماه ساعت ۲۴ شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و الان قابل برداشت است.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ