آیا بابک زنجانی قصد کلاهبرداری از ناجا را هم داشته است؟

0
قاضی صلواتی با قرائت نامه‌ای که از سوی بازپرس پرونده متهم نفتی به دادگاه ارسال شده بود، توضیحاتی را در خصوص ادعای جلسه قبل زنجانی مبنی بر واریز ۲۰۰ میلیاردی در پرونده‌ای به سفارش بازپرس، ارائه کرد.

قاضی صلواتی در ابتدای آغاز دوازدهمین جلسه محاکمه متهمان نفتی پس از تنفس ۱۵ دقیقه‌ای به نامه بازپرس پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: بازپرس پرونده در خصوص اظهارات جلسه قبل بابک زنجانی مبنی بر پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان در یک پرونده به سفارس بازپرس، نامه‌ای نوشته و موضوع را مفصل توضیح داده است.

صلواتی گفت: طبق نامه بازپرس، یک قراردادی بین بنیاد تعاون ناجا و زنجانی وجود داشته که بر اساس آن، چند فقره سفته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان صادر و تحویل بابک زنجانی می‌شود. از آنجایی که صحبت‌های زنجانی، واهی و دروغ بود، سبب می‌شود بنیاد تعاون ناجا در سال ۸۷ علیه وی و سایر متهمان شکایت کند.

رئیس دادگاه افزود: طبق نامه بازپرس، پس از انجام پیگیری‌های لازم در دادسرای امور اقتصادی، با ارسال نیابت قضایی، زنجانی در تبریز دستگیر و همان‌جا به زندان می‌رود و هیچ گاه به تهران اعزام نمی‌شود و بعد از تحویل سفته‌ها، آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این نامه، نامبرده به هیچ وجه در سال ۸۸، پولی به مبلغ فوق نداشته است.

قاضی صلواتی همچنین در پاسخ به این ادعای زنجانی که چک‌های ایران زمین ارتباطی به موضوع نفت ندارد زیرا مصوبه نفت مربوط به سال ۹۱ بود اما ملک ایران زمین در سال ۸۸ خریداری شد گفت: چک‌ها در تاریخ‌های ۱۵ تیر ماه ۹۱ و ۲۵ مرداد ماه ۹۱ صادر شده بودند.

رئیس دادگاه همچنین قبل از ارائه پاورپوینت توسط کارشناسان بانک مرکزی افزود: کارشاسان بانک مرکزی، از مجرب‌ترین زبده‌ترین کارشناسان و مورد تایید دادگاه هستند. ضمن اینکه این افراد دارای درجه بین‌المللی هستند و به عنوان نماینده بانک مرکزی در دادگاه حضور ندارند.

در ادامه، کارشناس بانک مرکزی پیش از ارائه گزارش خود، به مصاحبه‌های اخیر وکیل زنجانی و زیرسئوال بردن کارشناسان اشاره کرد و گفت: ار قرار بود جانبدارانه کارشناسی کنیم، قطعاً از آنجایی شروع می‌کردیم که شما چهره کارفرمای مرا مخدوش کردید و آن خدمت سربازی تاکرده در بانک مرکزی است.متوسط سن کاری ما بالای ۲۰ سال است و ما سابقه‌ای از وی در بانک مرکزی به یاد نداریم.

وی توضیح داد: عنوان شده که کارشناسان بانک مرکزی، احساسی برخورد می‌کنند. از دادگاه تقاضا دارم هرگاه چنین احساسی داشت به ما تذکر بدهد.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ