گفتگوی‌تلفنی‌ با‌ هماهنگی‌ صهیونیست‌ها‌ بود

0

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم درگفتگو با خبرنگار پایگاه هم اندیشی در تحلیل سفر روحانی به نیویورک گفت:آنچه که در سفر نیویورک اتفاق افتاد مجموعه‌ای از موفقیت‌ها و در عین حال نقاطی بود که آسیب‌پذیری‌های ما را هم نشان داد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه نطق روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل نطقی هوشمندانه و قابل تقدیر بود افزود: اغلب موضع‌گیری‌هایی که در این سفر انجام شد، موضع‌گیری‌های قابل قدردانی و مثبت در چارچوب ارزش‌ها و اصول مبانی انقلاب اسلامی تلقی می‌شود اما مطالبی هم بود که باید به آنها توجه بیشتری نمائیم .

باقری لنکرانی ادامه داد: اولین نکته‌‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که موضع‌گیری‌های چندگانه‌ ی دولت آمریکا و نوع رفتار آنها نشان داد که آمریکا در بحث ارتباط با ایران صداقت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از این ارتباط بیشتر برای ایجاد فرصت برای خودشان استفاده می کنند گفت: این یک واقعیت است که منطقه خاورمیانه و بسیاری از مناطق دنیا به این باور رسیده‌اند که آمریکا، دولت زیاده‌خواهی است و تعریف نابه‌جایی از منافع ملی دارد وبه همین دلیل به خودش اجازه می‌دهد در هر نقطه‌ از جهان هر جنایتی را انجام داده و از هر جنایتکاری هم حمایت بکند و طبیعی است در این شرایط شکستن انگیزه مقاومت به ویژه در کشورهای اسلامی برای آمریکای جنایتکار یک اولویت است.

وزیربهداشت دولت نهم یادآور شد: اینکه اوباما درست در سالروز انتفاضه مسجد الاقصی با روحانی تماس تلفنی برقرار می کند و بعد هم بلافاصله در گزارشی به رسانه ها ی آمریکا می گوید” من قبل از این تماس با اسرائیل و دولت غاصب اسرائیل هماهنگ کردم “حاکی از پشت پرده‌های مهمی در این طراحی آمریکا است.

باقری لنکرانی تاکید کرد: باید همواره نسبت به این نوع موضع‌گیری آمریکایی ها سوء ظن خودمان را حفظ کنیم.

وی بابیان اینکه آمریکایی ها پس از گفتگوی تلفنی حرف خودشان را تکذیب و بین غنی‌سازی و حق استفاده از انرژی هسته‌ای تفکیک قائل شده و مجدداً به مباحثی برگشتند که در دوره‌های دولت نهم و دهم از آن عبور شده بود گفت: طرح دوباره این مباحث و گفتن اینکه هنوز گزینه نظامی روی میز است” نشان داد که آمریکایی‌ها از این گفتگوی تلفنی بیشتر برای ایجاد تردید در جریان جهانی مقاومت بر علیه خودشان می‌خواستند استفاده کنند.

انتقاد از موضع محمد جواد ظریف

باقری لنکرانی همچنین با انتقاد از موضع وزیر خارجه درباره هولوکاست گفت: هولوکاست در خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌های تاریخی توسط مورخان غربی به عنوان یک واقعه مورد تردید حداقل در ابعاد آن تلقی می‌شود و بسیاری از مورخین در این زمینه مستنتداتی را ارائه کرد اند که نشان می‌دهد این داستان‌سرایی با هماهنگی حتی دولت نازی برای ترقیب یهودیان اروپا برای مهاجرت به اسرائیل در شکل‌گیری آن رژیم تقلبی شکل گرفته است ولی آقای ظریف این مسئله را تایید کردند!

وی با بیان اینکه موضع آقای روحانی دراین زمینه بسیار قابل قبول تر از موضع وزیرخارجه بود خاطر نشان کرد:اینکه آقای روحانی درپاسخ به سوالی در باره هولوکاست گفتند که “من مورخ نیستم و سیایستمدارم “درمقابل نظر آقای ظریف اظهار نظربهتری بود که مسئله هولوکاست را به طور کامل نه تایید کردو نه تکذیب.

دولت درعرصه دیپلماسی باانرژی واردشده است

باقری لنکرانی بابیان اینکه دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی با انرژی جدیدی وارد شده است گفت: دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی زمینه‌های بازی جدیدی را تعریف کرده است وبا این انرژی و حضور پرنشاط امیدوار هستیم که برای تأمین منافع ملی کشورمان هم انشاالله اثرگذار باشد.

باقری لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره چرایی طرح بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا توسط هاشمی رفسنجانی گفت: بعضی از افراد تحلیل صحیحی از شرایط جامعه ندارند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در یکی از آخرین نوشته‌های خودشان صراحتاً فرمودند که اگر جهان استکبار بخواهد در برابر دین ما بایستد ما در برابر تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد و در پیامی که به مناسبت سالگرد حمله وحشیانه‌ای دولت وقت سعودی به حجاج ایرانی در سال ۶۷ بیان فرمودند نکات ارزشمندی را در خصوص نقش ارتجاع عرب در تحکیم اسلام آمریکایی و ضربه زدن به منافع جهان اسلام فرمودند

وی با بیان اینکه در این زمینه وشعارمرگ بر امریکا نوشته های آخر حضرت امام(ره) تکلیف را کاملا مشخص کرده است گفت: ملت ما هم به هیچ وجه ذلت واضمحلال در درون آنچه که به عنوان دهکده جهانی خوانده شده است را نمی‌پذیرد.

باقری لنکرانی تاکید کرد: بسیار جای تعجب دارد که حرفهایی را از داخل کشور بشنویم که دقیقاً همان حرف‌ها را جان کری، هم می‌زند. کشور ما در همه شرایط پس از انقلاب،در عین حال که صلح طلب و مدافع تعامل عادلانه با جهان بوده است اما به هیچ وجه از منافع ملی خودش کوتاه نیامده است و به همین دلیل هم قربانی یک جنگ نابرابر ۸ ساله شد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: بسیار تأسف آور است که در ایام هفته دفاع مقدس بعضی از افراد که در آن دوران مسئولیت هم داشتند این میراث گرانقدر را به فراموشی می‌سپارند .

وزیر اسبق بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی با تحلیل‌های غلط برای منافع کوتاه مدت سیاسی داخل کشور دستاوردهای بزرگ انقلاب را زیر سوال نبرند.

وی بابیان اینکه بسیاری با طرح شعارهای عوام فریبانه نگاه خود را به انتخابات مجلس دهم معطوف کرده اند افزود: افرادی گمان نکنند برای اینکه در انتخابات مجلس دهم پیروز بشوند می‌توانند با شعارهای عوام‌فریبانه و به نوعی ذلیلانه افکار عمومی را متوجه خودشان کنند.

باقری لنکرانی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ما احتیاج به پیشرفت دارد و پیشرفت هم با استفاده از توان درون‌زای داخلی شدنی است و راه پیشرفت تعالی کشور ما در وهله اول از استحکام درونی شروع می‌شود نه با برخورد ذلیلانه و کوچک کردن کشورمان در برابر جهان غرب.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ