شرط جدید برای تحویل خودروها با وام ۲۵ میلیونی

0
معاون شرکت خودروسازی سایپا با اعلام اینکه بخشنامه عدم تحویل خودروهای امانی به مشتریان ارتباطی با خودروهای فروش رفته با وام ۲۵ میلیون تومانی ندارد گفت که فروش‌های انجام شده با این تسهیلات نیز تا زمانی که فاکتور نشود تحویل نخواهد شد و این امر هم به تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی منوط است.

تقی‌زاده ، با اشاره به بخشنامه ابلاغ شده به نمایندگی‌ها برای توقف تحویل خودروهای امانی اظهار کرد: خودروی امانی خودروهای بدون پلاک و بیمه هستند که طبق بخشنامه راهور ناجا از تحویل آنها جهت جلوگیری از انجام تخلف و یا تصادفات احتمالی معذوریم و در این مورد الزام قانونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه مربوط به ۱۰ سال پیش است که دائم آن را برای یادآوری به نمایندگی‌ها تکرار می کنیم افزود: برخی از نمایندگی‌ها به دلیل عدم گنجایش پارکینک و یا آشنایی با مشتری خودروهای امانی را تحویل می دهند که خلاف قانون است. ولی با این حال ابلاغ این بخشنامه که با دوره فروش اقساطی خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی همزمان شده ارتباطی با آن ندارد.

تحویل خودروهای فروش رفته با وام ۲۵ میلیونی به شرط تامین مالی

معاون فروش سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فرخته شده با تسهیلات ۲۵ میلیونی نیز پرداخت و گفت: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.

وی در رابطه با زمان یک ماهه تحویل خودروهای فروش رفته با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی نیز این گونه توضیح داد که زمانی که پول کامل به حساب خودرو ساز وارد و تامین مالی بانکها انجام شود از آن تاریخ یکماه فرصت داریم که خودرو را تحویل دهیم.

به گفته وی تمام تولیدات از روز ثبت نام تا کنون برای تامین خودروی این طرح انبار شده و به محض اینکه سیستم بانکی تامین مالی انجام دهد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز اول حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تعهدات انجام خواهد شد.

چگونگی تامین مالی فروش های مازاد

معاون فروش سایپا در مورد تعیین تکلیف خودروهایی که خودرو سازان تا ۲۰ هزار دستگاه بالاتر از سقف تعیین شده بانک مرکزی بفروش رسانده اند هم بیان کرد: هنوز سهمیه بندی اینکه هر خودروساز می تواند از این تسهیلات استفاده کند مشخص نیست ولی به هر حال ما به قراردادی که متقاضی در نمایندگی دارد متعهد هستیم و در نهایت یا از طریق تامین مالی بانکها و یا از طریق خود شرکت به تعهدات خود عمل می کنیم.

تقی زاده توضیحی هم درباره توقف فروش نقدی برخی از خودروهای شرکتهای خودرسازی ارائه و عنوان کرد: با توجه به اینکه باید ابتدا تعهدات قبلی خود به ویژه در مورد خودروهای فروش رفته با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی انجام و تا یک ماهه دیگر تحویل شود اولویت را برای تامین کالای این بخش‌ها قرار داده ایم. بنابراین درحال حاضر خودروهایی که در انبار داریم و تولیدات یک ماه آینده را برای متقاضیان قبلی قرار داده و تا هنگامی که فروش‌های انجام شده تحویل نشود هیچ تعهد جدیدی ایجاد نخواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ