آیا هیچ‌کدام از ۳۰ استاندار دولت احمدی نژاد به درد نمی‌خوردند؟

0

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یخ های میان ایران و آمریکا آب شدنی نیست، افزود: ما امروز به دوران مدیریت دشمنی رسیده ایم یعنی می توانیم دشمن باشیم اما آن را طوری مدیریت کنیم که حداقل زیان را از این دشمنی ببینیم؛ بنابراین امروز دوران آب شدن یخ ها نیست و داستان ما با آمریکا با این نوع مذاکرات و دیدارها حل نخواهد شد.

  به گزارش ساتین به نقل از مهر، محمدرضا باهنر در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که در مجتمع فرهنگی حزب موتلفه در حال برگزاری است با بیان اینکه جبهه پیروان باید در برخی از رفتارها و سرمایه های اجتماعی اش تجدیدنظر کند و قدم محکم و قوی تری بردارد، گفت: ما اعضای جبهه پیروان می خواهیم با هماهنگی و همنوایی نسبت به دولت یک موضع یکسان داشته باشیم بنابراین جلسات متعددی برگزار کردیم و به جمع بندی مناسبی در این موضوع رسیدیم.

وی با طرح این سئوال که چرا روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، ادامه داد: کشور، مردم و افکار عمومی هشت سال شاهد تندروی اصلاح طلبان و هشت سال افراطی گری های دولت احمدی نژاد بودند که اوج تندروی های اصلاح طلبان، داستان کوی دانشگاه بود و در دوران احمدی نژاد تشنج ها و دعواهای غیرضرور به وجود آمد، بنابراین مردم به اعتدال پناه بردند و نهایتا سمبل این اعتدال را روحانی یافتند.

باهنر افزود: شاید برخی ها بگویند که اگر اصولگرایان این کار را انجام می دادند و یا آن کار را انجام نمی دادند مثلا اگر با یکدیگر وحدت می کردند و در نهایت یک کاندیدا داشتند این اتفاق نمی افتاد و روحانی پپروز نمی شد. اینها علت هایی است که می توان برای نتیجه انتخابات نام برد، اما علت تامه نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بر این اساس توضیح داد: مثلا سال ۸۶ همه اصولگرایان از یک سال قبل از انتخابات اتفاق نظر داشتند و کاندیدایشان نیز مشخص بود و همه آنانی که از اصلاح طلبان ضربه خورده بودند در یک دایره جمع شده بودند اما نتیجه انتخابات چیز دیگری شد؛ بنابراین نمی توانیم تنها رفتار اصولگرایان در انتتخابات را دلیل شکست و پیروزی روحانی در انتخابات بدانیم، بنابراین کسی دنبال یک علت نگردد.

باهنر با تاکید بر اینکه جبهه پیروان از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم قول حمایت و همکاری داده است، اذعان کرد: ما به شرط اعتدال، خردگرایی، تنش زدایی و حرکت به سمت وحدت بیشتر از سوی دولت از آن حمایت و دفاع خواهیم کرد.

نایب رییس مجلس همچنین با بیان اینکه کار دولت سخت است، گفت: رئیس جمهور محترم گفته است بعد از ۱۰۰ روز می گویم که چه کشوری تحویل گرفته ام اما ما این را کار خوبی نمی دانیم چرا که خود شاخص ها می گوید که ما امروز در چه وضعیتی قرار داریم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: امروز شاخص رشد اقتصادی منهای ۵.۴ درصد است که در طول انقلاب حتی در اوج جنگ هم ما با چنین شاخصی روبرو نبوده ایم و یا اینکه امروز ۱۵ الی ۱۶ درصد نرخ بیکاری رسمی کشور داریم که این شاخص تکان دهنده ای است و دیگر اینکه در مورد سطح عمومی قیمت ها توسط خود بانک مرکزی دولت گذشته تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصدی اعلام شده است. از طرفی نیز با فشارها و تحریم های خارجی روبرو هستیم بنابراین کار این دولت سخت است و باید دریادل باشد تا مشکلات را حل کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در ادامه ضمن ارزیابی اقدامات دولت در این ۵۰ روز، گفت: سیاسیون نباید نگاه صفر و صدی و یا سیاه و سفید نسبت به دولت داشته باشند. نقاط مثبت و منفی در کار دولت وجود دارد که ما باید عادلانه تحلیل کنیم.

باهنر تلاش دولت در زمینه اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تغییر رویکردها خوب بوده است اما به اندازه اینکه جامعه امید دارد مشکلات ظرف ۶ ماه برطرف شود این گونه نیست و ما امیدوار نیستیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی باید تصمیمات شجاعانه بگیرد، گفت: حل مشکلات، تصمیمات شجاعانه می خواهد اما نه با بی باکی و بی خردی.

وی با اشاره به مسکن مهر در این خصوص ادامه داد: در قبال مسکن مهر خانواده هایی خانه دار شدند که نسل در نسل زیر سقف نخوابیده بودند و این مثبت بود چرا که یک میلیون خانواده خانه دار شدند اما در کنار آن به خانواده های دیگر ۱۰ واحد درصد تورم تحمیل شد. آیا نمی شد کاری کنیم که این خانوارها خانه دار شوند اما تورم ۱۳ درصدی نیز در سر اجرای پروژه مسکن مهر به وجود نیاید؟ این کار با خردمندی دولت عملی می شد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اقدامات اقتصادی که دولت در این ۵۰ روز انجام داده است، تصریح کرد: مثلا گشایش ال سی که در گذشته ۱۰ درصد بوده است و در اواخر دولت احمدی نژاد به ۱۳۰ درصد رسید دولت این رقم را به ۳۰ درصد رسانده است که این اقدامی موثر بوده است.

باهنر با بیان اینکه دولت در زمینه یارانه ها دیر تصمیم می گیرد، گفت: دولت هر ماه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه های نقدی خانوارها کمبود منابع دارد که از بانک مرکزی هم نمی تواند استقراض کند بنابراین آخر هر ماه کلاه بر می دارد و از این بنگاه و آن بنگاه پول می گیرد که این نیز موجب ضعف بنگاهها و در نهایت ضربه زدن به تولید اقتصادی کشور خواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سخنگوی دولت گفته است ما تا آخر سال فرآورده های نفتی را گران می کنیم که این حرف پخته ای نیست.

باهنر بیان داشت: ما الان به ۷۳ میلیون نفر یارانه می دهیم و حداقل یک تا دو دهک به این یارانه نقدی احتیاج ندارند، حداقل دولت می تواند از میان کارمندان خود کسانی که مثلا حقوق بالای ۲ میلیون تومان می گیرند و یا کسانی که سالانه ۵۰ میلیون مالیات می دهند را شناسایی و از آنان بخواهد که دیگر یارانه نقدی دریافت نکنند و دولت می تواند تا پایان سال حداقل دو دهک را شناسایی و حذف کند.

وی با بیان اینکه قانون مجوز افزایش قیمت فرآورده های نفتی را مطابق با افزایش تورم به دولت داده است، گفت: دولت می تواند بگوید که مثلا بنزین کوپنی نداریم و قیمت بنزین همان ۷۰۰ تومان شود.

باهنر با بیان اینکه اگر دولت این اقدامات را انجام ندهد تا پایان سال تورم ۴۴ درصدی به ۴۸ درصد می رسد، گفت: دولت اگر اقدامات شجاعانه اقتصادی انجام دهد می تواند این ۴۴ درصد را به ۳۵ درصد برساند که ما باید به آن دست مریزاد بگوییم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با بیان اینکه دولت در اعلام برخی از آمارها اغراق می کند، اظهار داشت: دولت می گوید برخی از کالاهای اساسی قبل از روی کار آمدن ما کم بود اما در این ۴۵ روز تا آخر سال کالاهای اساسی را تامین کردیم اما به طور مثال اگر بخواهیم گندم از آرژانتین بیاوریم حداقل دو ماه روی آب می ماند بنابراین اینها خریدهایی هست که در دولت گذشته صورت گرفته و با چرتکه انداختن می توان فهمید که آمارهایی که دولت ارائه می دهد ظرف این ۴۵ روز ممکن نبوده است. اما در هر صورت دولت قدم های امیدوارکننده ای برداشته است که اگر همین رویکرد ادامه یابد، خیلی از مشکلات اقتصادی حل می شود و ما نیز با همه توان دولت را یاری خواهیم کرد.

باهنر با بیان اینکه ما دولت را به عناون یک دولت اعتدالگرا و فراجناحی قبول داریم، گفت: یکی از مشکلات و معضلاتی که در کشور ما وجود دارد این است که هر دولتی روی کار می آید می خواهد قدیمی ها را کنار بگذارد و این رویه خوبی نیست.

وی افزود: رئیس جمهور بعد از روی کارآمدنش گفته بود ما نمی خواهیم همه را بیرون کنیم اما کسانی که بدون بلیت سوار اتوبوس شده بودند را بیرون خواهیم کرد اما رئیس جمهور بگوید که چند درصد از این کسانی که شما تغییر داده اید بدون بلیت بوده اند، آیا همه این افرادی که تغییر کرده اند بدون بلیت سوار اتوبوس شده بودند؟ و اگر این دولت اصلش بر تغییر باشد این جای نگرانی است.

باهنر در ادامه در واکنش به تغییر استانداران، تصریح کرد: آیا هیچ کدام از ۳۰ نفر استانداران دولت احمدی نژاد به درد نمی خوردند؟ حداقل ۵ یا ۶ نفر از آن استاندارها را می شد نگه داشت. این همه تغییر یک سال وقت دولت چهارساله را می گیرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بعضی وقت ها تغییر معنادار است مثلا تغییر رئیس بانک مرکزی که باید با سیاست های دولت هماهنگ باشد اما برخی تغییرات به منظور تغییر انجام می شود که این هزینه بر است و دولت باید در این زمینه محتاط تر باشد.

وی تاکید کرد: ما حتی اعتقاد داریم که می شد چند نفر از وزرای احمدی نژاد را نگه داشت و از آنان استفاده کرد.

باهنر همچنین با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم نسبت به دولت های قبلی تغییر رویکرد داشته است اما سیاست های راهبردی و اصولی مان در کشور هیچ گاه تغییر نخواهد کرد. سیاست های اصلی ما در زمینه سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی تصویب می شود و پس از آنکه به تایید مقام معظم رهبری رسید، لازم الاجرا است و هیچ نهادی نمی تواند در آن تغییر به وجود آورد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه منافع ملی ما با رفت و آمد دولت ها تغییر نمی کند، گفت: می شود روی خط قرمز مانور داد که یکی از این ابزار استفاده از ادبیات فاخر است.

وی با اشاره به دیپلماسی دولت احمدی نژاد و دولت اصلاحات ادامه داد: من هیچ گاه با دیپلماسی لبخند دولت اصلاحات و نه دیپلماسی اخم احمدی نژاد موافق نبوده ام چرا که از این ابزارها را باید به موقع در دیپلماسی استفاده کرد.

باهنر با اشاره به توصیه تاکتیکی مقام معظم رهبری به دولت مبنی بر نرمش قهرمانانه، گفت: دولت نیز از این توصیه استفاده کرد و گفت که به دنبال سیاست راهبردی برد- برد است بنابراین اگر دولت آمریکا هم به دنبال بازی برد -برد باشد می توانیم با آن کار کنیم اما اگر به دنبال برد -باخت باشد، ما خیلی سریع به سیاست های گذشته مان برمی گردیم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نتیجه دیپلماسی و تغییر سیاست راهبردی دولت یازدهم در سیاست خارجی هفته آینده در ژنو معلوم خواهد شد، گفت: هفته آینده معلوم می شود که آیا ۱+۵ نیز به دنبال بازی برد- برد هست یا خیر.

باهنر به رسمیت شناختن حق غنی سازی ۲۰ درصدی را اولین قدم از سوی ۱+۵ و آمریکا برای آغاز یک بازی برد- برد نام برد و گفت: ما هم می توانیم در مقابل این به رسمیت شناختن با آنان همکاری کنیم؛ چرا که ما کاملا راهمان روشن است و ولی فقیه مان استفاده از سلاح های کشتار جمعی را حرام دانسته است.

وی با تاکید بر اینکه یخ های میان ایران و آمریکا آب شدنی نیست، افزود: ما امروز به دوران مدیریت دشمنی رسیده ایم یعنی می توانیم دشمن باشیم اما آن را طوری مدیریت کنیم که حداقل زیان را از این دشمنی ببینیم؛ بنابراین امروز دوران آب شدن یخ ها نیست و داستان ما با آمریکا با این نوع مذاکرات و دیدارها حل نخواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه ما به عملکرد دولت یازدهم نیز امیدوار هستیم، گفت: امیدواریم که دولت با واقعیت جلو رود و راهبرد دولت مبتنی بر اصل تغییر نباشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت قدم های بزرگی را در جهت اصلاح مسائل اقتصادی بردارد تا قبل از پایان سال آثار این اقدامات به جامعه و مردم منتقل خواهد شد.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: به زودی جبهه پیروان یک اتاق فکری برای تعیین سیاست ها و استراتژی هایش در مسائل سیاسی تشکیل خواهد داد تا قوی تر از گذشته در عرصه سیاست حضور یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ