ربوده شدن اعضای خانواده سلطنتی و ثروتمند قطر در عراق

0

چند نفر از خانواده سلطنتی و ثروتمند قطر که طبق رسم هر ساله برای شکار عقاب و شاهین به عراق سفر کرده بودند، عصر چهارشنبه توسط یک گروه ناشناس و بشدت مُسلح که سوار بر ۵۰ ماشین مجهز به مُسلسل بودند، به گروگان گرفته شدند! دو محافظ عراقی خانواده سلطنتی قطر هم در میان گروگانها میباشند؛ هنوز معلوم نیست که این گروه مسلح وابسته به تروریست‌های داعش یا القاعده هستند یا نه! این گروه با انتشار بیانیه‌ای تهدید کردند که سر افرادِ به گروگان گرفته شده از خانواده سلطنتی قطر را خواهند بُرید! تلاش برای آزاد کردن گروگانهای شکارچی که تعداد آنها ۲۶ نفر گزارش شده، از سوی دولت قطر و مقامات عراقی ادامه دارد.

اخبار قطر اخبار عراق

اخبار ضدونقیضی مبنی بر این که چند عضو خاندان سلطنتی حاکم قطر به همراه چند شکارچی قطری در شهر نجف عراق ربوده شدند منتشر شده و به رغم آن که پلیس نجف این خبر را تکذیب کرده، وزارت کشور عراق آن را تایید کرده است.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع خبری در پلیس عراق امروز (چهارشنبه) به اسپوتنیک گفت، تعداد نامشخصی از اعضای خاندان حاکم بر قطر در حالی که در صحرای نجف عراق مشغول شکار با پرنده‌های شاهین بودند، ربوده شدند.

به گفته این منبع خبری، سه‌شنبه شب یک گروه از افراد مسلح ناشناس که یونیفرم نظامی به تن داشتند، ۱۶ قطری را در شهر نجف ربودند.

منبع مذکور تصریح کرد: برخی از شکارچیان قطری ربوده شده توسط شبه‌نظامیان مسلح در سه‌شنبه شب اعضای خاندان حاکم قطر بوده‌اند.

این منبع افزود، اعضای خاندان حاکم قطر دو هفته پیش وارد عراق شدند.

وی گفت: آنها هر سال در ماه دسامبر به عراق می‌آیند و مدت یک ماه را به منظور شکار اقامت می‌کنند.

در همین حال روسیا الیوم نیز به نقل از استاندار استان المثنی عراق گزارش داد که ۲۶ شکارچی قطری از جمله یک شاهزاده این کشور در شهر نجف ربوده شده‌اند.

یک مقام عراقی نیز به بی‌بی‌سی عربی گفت، مهاجمان که سوار ۵۰ خودرو بودند، بامداد چهارشنبه وارد محلی که این شکارچیان حضور داشتند شدند و آنها را با خود بردند.

این مقام عراقی گفته است که مهاجمان ناشناس از ناصریه وارد منطقه شده‌اند.

پلیس عملیات خود را برای یافتن این افراد شروع کرده است.

یک مقام پلیس سماوه در استان المثنی عراق نیز اظهار کرد، نیروهای امنیتی این کشور همراه این شکارچیان بودند اما به دلیل تعداد زیاد مهاجمان مسلح، از درگیری با آنها خودداری کردند.

او گفته است که حداقل ۱۰۰ فرد مسلح با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین در این حمله مشارکت داشتند.

این گزارشها در حالی منتشر شده که پلیس شهر نجف اخبار منتشر شده مبنی بر ربوده شدن شکارچیان قطری در صحرای نجف را تکذیب کرده است. پلیس نجف با بیان این که عراقی‌ها یا عربهایی در نجف ربوده نشده‌اند و این خبر کذب و نادرست است از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار دقت کنند.

با این وجود سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق تایید کرد که یک گروه مسلح ناشناس امروز گروهی از قطری‌ها را در استان المثنی در جنوب عراق در مجاورت با عربستان ربودند. سعد معن تصریح کرد که این گروه مسلح با وجود رها کردن تعدادی از این قطری‌ها، مابقی آنها را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. وی گفت که دستگاه امنیتی عراق و وزارت کشور و پلیس محلی المثنی شروع به جستجوی این افراد ربوده شده که به سفارشها پایبند نبودند و در مناطقی خارج از مناطق امن تحرک داشتند، کرده‌اند و ما معتقدیم که اهداف سیاسی و امنیتی در پشت این رخداد قرار دارد.

قطر از اصلی ترین حامیان مالی تروریست های داعش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ