جزییات حمله خونین به کادر پزشکی و زن باردار در سوسنگرد

0

کادر پزشکی بیمارستانی در سوسنگرد و یک زن باردار مورد حمله خطرناک ٢ مرد شرور قرار گرفتند. این شروران که در حالت مستی بودند، در ساعت‌های مختلف دوبار به این بیمارستان حمله‌ور شدند و پزشک و پرستار را مجروح کردند. به گفته مشاور وزیر بهداشت یکی از متهمان دستگیر شده ولی دیگری فرار کرده است.

ماجرا از این قرار است که روز سه‌شنبه عصر زن بارداری به بیمارستان چمران سوسنگرد منتقل شد تا معاینه شود. همه چیز عادی بود و این زن نیز روی نیمکت بیمارستان نشسته بود که ناگهان ٢ مرد به این بیمارستان حمله‌ور شدند.

این دو نفر که اصلا حالت طبیعی نداشتند، زن باردار را وسط اورژانس به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. هیچ‌کس نمی‌توانست جلوی این مردان خشن را بگیرد. درنهایت آنها پس از ضرب و شتم رفتند ولی چند ساعت بعد دوباره بازگشتند. آنها این‌بار پزشک و پرستار را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شروران حتی از این اقدام خود فیلم هم گرفتند و وقتی با اعتراض پزشک مواجه شدند باز هم او را کتک زدند. در پی این دوبار حمله به اورژانس و بیمارستان چمران سوسنگرد، پزشک و پرستار هم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به‌طوری که سر و صورت آنها خونین شده بود.

نظارت‌ها باید بیشتر باشد

پزشکی که در این حادثه مصدوم شد، در این‌باره به تسنیم گفت: «چطور می‌شود به یک حادثه در اصفهان که واقعا هم محکوم است تمام رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های بیگانه می‌پردازند ولی حوادث حمله به کادر پزشکی بدون سر و صدا ختم می‌شود، چراکه این نخستین‌بار نیست به کادر بیمارستان حمله می‌شود.»

وی در توضیح این ماجرای تلخ گفت: «یک زن باردار در دوره سه‌ماهگی را به اورژانس این بیمارستان آورده بودند و به‌دلیل مراقبت‌های لازم باید ٢۴ ساعت این مادر مورد مراقبت قرار می‌گرفت. اما در یک اتفاق عجیب به بیمارستان و اورژانس حمله‌ شد و مادر باردار در اورژانس به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به‌صورتی که خون در محل اورژانس جاری شده بود.»

این پزشک که به‌صورت جهادی برای کمک به همراه ۳ نفر دیگر از تهران به این بیمارستان در سوسنگرد رفته بود، ادامه داد: «متأسفانه در این مناطق رفتارهای عجیبی از برخی افراد دیده می‌شود به‌طوری که حتی با کلاشینکف وارد بیمارستان می‌شوند و کسی نیست جلوی آنها را بگیرید.

این حادثه حمله به اورژانس بیمارستان هم به دلیل عدم حضور ماموران نیروی انتظامی ادامه یافت و در ساعت ۴۵: ٠١ بامداد نیز این افراد شرور که حالت مستی هم داشتند بار دیگر به اورژانس حمله‌ور شدند و این‌بار من، یک پرستار و یک خدمه را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. آن‌قدر وضع مستی این افراد وخیم بود که از کتک زدن من هم فیلمبرداری کردند و وقتی تلفن همراهشان را گرفتم چنان مورد ضرب و شتم دوباره قرار گرفتم که تمام لباس‌هایم پاره شد.»

این پزشک با بیان این‌که ما به درخواست این بیمارستان و به دلیل نبود پزشک به‌خاطر شرایط قومی این منطقه داوطلبانه به این بیمارستان آمده‌ایم، در ادامه صحبت‌هایش گفت: «سوال ما این است که چرا وقتی شرایط چنین مناطقی به این صورت است، نیروی انتظامی پوشش مناسبی نمی‌دهد یا حداقل یک یا ٢ مامور جلوی بیمارستان نمی‌گذارد. وضع امنیت اینجا اصلا مناسب نیست و به نظر من باید بیشتر و پررنگ‌تر به این‌گونه حوادث نظارت شود. چراکه این نخستین‌بار نیست که کادر پزشکی مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌گیرند.»

اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت

عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درباره جزییات ماجرای این درگیری گفت: «ساعت یک بامداد سه‌شنبه شب گذشته بیماری با ٢ همراه به بیمارستان شهید چمران مراجعه کرد که متاسفانه همراهان بیمار مصرف مواد غیرمجاز داشته و از وضع عادی برخوردار نبودند.

هنگامی که بیمار در اورژانس بیمارستان درحال دریافت خدمات درمانی از سوی کادر درمانی مربوطه بود، همراهان بیمار که به دلیل مصرف مواد غیرمجاز وضع عادی نداشتند، شروع به فیلمبرداری از اورژانس کردند و در همین هنگام نیز به توهین و فحاشی به پزشک و پرستار پرداختند. این وضع مورد اعتراض کادر درمان قرار گرفت، موبایل آنها ضبط شد و در این جریان به لحاظ عادی نبودن شرایط همراهان بیمار، درگیری فیزیکی نیز رخ داد.

البته بلافاصله مسئولان دانشگاه و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و حتی یک نفر از همراهان بیمار توسط نیروی انتظامی دستگیر شد. حالا نیز تحقیقات در این رابطه ادامه دارد تا متهم دیگر هم دستگیر شود. دادستانی شهر سوسنگرد، نیروی انتظامی و همچنین دکتر ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به‌شدت پیگیر قضیه هستند.»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: «برای رسیدگی دقیق به پرونده، روز چهارشنبه تیمی از سوی وزارت بهداشت عازم سوسنگرد شد تا زوایای پنهان ماجرا فاش شود.»

منبع: شهروند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ