خودروهای ایرانی حتی یک خریدار هم ندارد!

0

فعالان بازار، بیشترین مشکل بازار خودرو را نبود تقاضا و خریدار عنوان می‌کنند و معتقدند که همچنان رکود در بازار حکم‌فرما باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که بازار خودرو همچنان با مشکل تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند، اما در عین حال، برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بازار با مشکل کمبود عرضه بعضی از خودروهای تولید داخل نیز مواجه شده است؛ به طوری که نمایشگاه‌داران عنوان می‌کنند در صورتی که چنین شرایطی ادامه داشته باشد، انتظار رشد قیمت ها در هفته‌های آینده را باید داشته باشیم.

این در شرایطی است که قیمت بعضی از خودروهای تولید داخل نیز در روزهای پایانی پاییز با رشد اندک قیمت‌ها مواجه شده است.

یکی از عواملی که در این افزایش اندک قیمت‌ها تاثیر داشت، فروش خودرو در نمایندگی‌ها به دنبال وام ۲۵ میلیونی بود. از سوی دیگر، کارخانه به دلیل تعهداتی که نسبت به تحویل خودروهای شرایطی وام ۲۵ میلیون تومانی داشتند، در حال حاضر نمی‌تواند فروش نقدی و تحویل فوری خودرو داشته باشد.

با این حال، در چنین شرایطی فعالان بازار، بیشترین مشکل بازار خودرو را نبود تقاضا و خریدار عنوان می‌کنند و معتقدند که همچنان رکود در بازار حکم‌فرما باشد.

بر این اساس، پیش‌بینی‌های فعالان بازار حاکی از آن است که وضعیت رکودی تا اواخر امسال ادامه پیدا کند؛ اگرچه شب عید تا حدودی این وضعیت را تغییر خواهد داد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودرو پراید ۱۱۱SE با قیمت ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پراید ۱۵۱ LE با قیمت ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین در بازار خودرو پژو۴۰۵ ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هزار تومان، سمند LX ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند SE ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پژوپارس سال ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو۲۰۶ تیپ دو نیز هم‌کنون با قیمت ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و رانا LX با قیمت ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در عین حال، تیبا ۲ هاچ‌بک SX در بازار ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تیبا SX یورو چهار ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ