حمید محمدی: دیجی کالا یک کسب و کار موفق محسوب نمی شود

0

حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا در اولین همایش بزرگان کسب و کار اینترنتی گفت دیجی کالا یک کسب و کار موفق محسوب نمی شود.

کسب درآمد اینترنتی صاحب دیجی کالا درآمد دیجی کالا آموزش کسب درآمد

حمید محمدی با اعلام نسبت ۰.۲ درصدی فروش آنلاین به فروش آفلاین ایران، دیجی کالا را در این مقیاس موفق ندانست. محمدی  در پنل سوم این همایش در پاسخ به سوال چطور دیگران دیجی کالا را موفق می دانند؟! گفت ” شاید دیجی کالا را نتوان کسب و کارموفق  دانست ولی در مقایسه با سایرین موفق است.” محمدی در توضیح بیشتر گفت: به این دلیل که در ایران رقابت قابل توجهی وجود ندارد، یک کسب و کار می تواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند. او در ادامه بیان کرد اندازه ی کسب و کار هایی که در قسمت فروش اینترنتی فعالیت دارند، بسیار کوچک هستند از این رو  کسب و کاری مثل دیجی کالا سریع تر سهم بازار می گیرد. محمدی تاکید کرد که یک کسب و کار دامنه ی گسترده ای دارد و فقط داشتن یک وب سایت تمام کار محسوب نمی شود، بحث مدیریت مشتری، بسته بندی و توابع عملیاتی نیز از جمله موارد مهمی است که باید بهبود و توسعه آن در کسب و کار، در نظر گرفته شود.
او به این واقعیت اشاره می کند که عمر تجارت در ایران کوتاه است؛ دیجی کالا که ۸ سال از شروع فعالیت آن می گذرد درآستانه ی پیری تلقی می شود در حالی که برای رشد و گسترش یک تجارت حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال زمان لازم است. در این پنل از محمدی در مورد تغییر برند دیجی کالا از فروش کالای دیجیتالی به فروش دیجیتالی کالا سوال شد، او پاسخ داد که تیم دیجی کالا، برای این تغییر برند یک سال و نیم فکر کرده اند و تا کنون هم آن را موفقیت آمیز می بینند.

کسب درآمد اینترنتی صاحب دیجی کالا درآمد دیجی کالا آموزش کسب درآمد

مدیر دیجی کالا که دیروز در اولین همایش بزرگان کسب و کار اینترنتی حضور داشت، در مورد دیجی کالا گفت  که فروش اینترنتی محصولات دیجیتالی را با تولید محتوا در مورد محصول آغاز کرده اند و این رویکرد را در فروش اجناس دیگر هم به کار بسته اند. با استراتژی تولید محتوا اکنون دیجی کالا یک منبع اطلاعاتی برای کاربران است که به منظور کسب اطلاعات از محصول مورد نظر به آن مراجعه می کنند. او معتقد است که شاید این تغییر برند برخی از مشتریان دیجی کالا را که انتظار دارند این وب سایت فقط کالای دیجیتالی عرضه کند، ناراحت کرده باشد، اما این کار دو مزیت عمده داشته که در موفقیت بیشتر دیجی کالا موفق بوده است: اول اینکه به مشتری حق انتخاب می دهد تا از این فروشگاه اینترنتی هر آنچه را که مورد نیازش است، تهیه کند و دوم اینکه با رویکرد محتوا محور این سایت، کاربر می تواند در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارد، مطالبی بخواند. پنل سوم این هماییش با حضور حمید محمدی (مدیر دیجی کالا)، علیرضا صادقیان(مدیر نت برگ)، سام مدن پور (مدیر ایسام) و فرزام حجازی(مدیر بیپ تونز) پیش رفت. موضوع این پنل ایده، خلق فرصت بود که با رویکرد آشنایی با نحوه رسیدن به ایده نهایی و خلق و کشف فرصت‌ها پیش رفت. اهدافی که در این پنل دنبال شد این بود که شرکت‌ کنندگان بتوانند با موارد لازم برای تشخیصفرصت‌ها و تطبیق آن با دانش و توانایی‌های خود،  برای شروع کسب‌وکارجدید آشنا شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ