درآمد وابستگان دولت احمدی‌نژاد در دو سال آخر

0

حرفهای تکان دهنده نماینده خوی:وابستگان دولت احمدی نژاد در ۲ سال آخر دولت دهم ۵۰ میلیارد دلار درآمد

روزنامه شرق با مویدحسینی صدر نماینده خوی مصاحبه ای کرده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

*عده‌ای با استفاده از منافذی که وجود داشته یا منافذی که خودشان ایجاد کرده‌‌اند، به زندگی رسیده‌‌اند و کشور و مردم را فدای زندگی خود کرده‌اند. آن عده‌ای که از منافذ موجود استفاده می‌کنند، معمولا زرنگی‌هایی دارند و با خریدن افرادی که سست‌تر هستند، به غارت می‌پردازند، اما نوع دومی هستند که بسیار خطرناک‌تر هستند؛ یعنی افرادی که خودشان در ساختار هستند و منافذی را ایجاد می‌کنند تا از همان منافذ دست به غارت بزنند.

*نمونه این نوع ماجرا، در دولت قبل در بحث ارز روی داد؛ آن ماجرا این‌طور بود که برای ایجاد توازن در نرخ ارز، تصمیم گرفتند به یک‌سری صرافی‌ها ارز بدهند تا در بازار توزیع کنند. تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد هم هیچ‌وقت کمتر از ۵٠٠ تومان نبود. این چند صرافی هر روز صبح چند میلیون دلار می‌گرفتند و با دستکاری بازار، قیمت ارز آزاد را بالا می‌بردند و این دلارها را در بازار می‌فروختند و روزانه چندصد میلیون تومان پول به جیب می‌زدند.

*از همین راه افرادی توانستند در چند ماه به ثروت چندصد میلیاردی دست پیدا کردند. افرادی که یک‌شبه مجوز صرافی گرفته و به سرعت هم شعبه ایجاد کرده بودند، نمی‌توانستند به دور از چشم مسئولان وقت به چنین امکاناتی دست پیدا کرده باشند. اینکه هر روز به یک عده خاص، ارز هزارو ۶٠٠ تومانی داده شود و قیمت ارز در بازار هم دوهزار و ٣٠٠ تومان باشد، طبیعی است که منفذ سوءاستفاده ایجاد شود و این اتفاق با آگاهی کامل افتاده است.

*الان اکثر اینها دارند راست‌راست و راحت می‌گردند. البته خیلی از افراد اصلی این ماجرا، به نام کارمندان یا افرادی دیگر این مجوزها را گرفته‌اند، اما دانه‌درشت‌های اصلی بیش از ٢٠ یا ٣٠ نفر نبوده‌‌اند و همه اینها قابل احصا هستند. این چیزها در سیستم بانک مرکزی ثبت شده و الان مشخص است؛ مثلا در آن دوره‌ای که قیمت ارز از هزارو ٢٠٠ تومان شروع به افزایش کرد، در هر ساعتی قیمت ارز چقدر بوده و چقدر ارز به چه کسانی فروخته شده است. این کاملا قابل تشخیص است که به چه کسانی با عنوان توازن بازار، ارز پرداخت شده و این پول‌ها با دستور چه کسی به این افراد پرداخت شده است.

*تا جایی که من اطلاع دارم تا الان با بسیاری از کسانی که از این راه به ثروت‌های چندصد میلیاردی رسیده‌‌اند، برخورد نشده است. اما من بازهم می‌گویم همه مجوزهای صرافی که در آن مقطع صادر شده و همه افرادی که در آن دوره برای توازن بازار ارز دولتی گرفته‌‌اند قابل شناسایی و بررسی هستند.مثلا در حوزه واردات محصولاتی مانند مواد غذایی و مواد اولیه، افرادی مراجعه می‌کردند و ارز دولتی می‌گرفتند و این ارز را در بازار آزاد می‌فروختند. این سوءاستفاده هم به صورت آگاهانه انجام می‌شد. چون این ارز را هم در اختیار هرکسی قرار نمی‌دادند. برخی از این افراد حتی سند گمرک جعل می‌کردند و برگه‌هایی مبنی بر واردکردن اقلام مورد نظر ارائه می‌دادند تا در پرونده موجود باشد، اما این برگه‌ها حتی از مبدأ استعلام نمی‌شد که آیا واقعا چنین محموله‌ای ارسال شده یا نه. برخی‌ها هم بودند که با این پول‌ها جنس وارد می‌کردند، ولی به‌جای اینکه با نرخ تعادلی بفروشند، اجناس را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند. پشت پرده همه این نوع فسادها هم تفاوت نرخ ارز بود و به‌هیچ‌وجه هم مسئولان از این ماجرا بی‌خبر نبودند.

*در بحث ارز، یک پرونده در قوه قضائیه باز شده .این فرد از اقوام بسیار نزدیک یکی از مسئولان وقت بود. رقمی هم که من شنیدم اینها از طریق سوءاستفاده ارزی به دست آورده‌‌اند، چند هزار میلیارد بوده و خیلی واضح است که این افراد چگونه امکان این سوءاستفاده‌ها را پیدا می‌کنند. مگر در بازار ارز یا مثلا در بحث واردات خودرو، به هرکسی اجازه این کار داده می‌شود؟

*این افراد الان نگران هستند که در مجلس یا دستگاه‌های نظارتی دیگر، این پرونده‌ها باز شود و معلوم شود که در آن مقطع چه بلایی سر کشور آمده است. بنابراین به فکر نفوذ در نهادی مانند مجلس هستند، زیرا هم به نوعی مصونیت پیدا می‌کنند و هم می‌توانند در جریان تصویب قوانین با ارائه طرح‌هایی که ممکن است ظاهر فریبنده و زیبا داشته باشند، به‌دنبال بستن راه پیگیری پرونده‌های خود باشند. اینکه الان اینها چگونه می‌خواهند وارد انتخابات شوند یا تأثیر بگذارند، چیز پنهانی نیست.آنهایی که در دولت دوم آقای احمدی‌نژاد، بدون سابقه به ثروت بالای ۵٠ میلیارد رسیدند، در کل کشور به هزار نفر هم نمی‌رسند. اکثر اینها هم در دو سال پایانی دولت دهم به این ثروت‌ها رسیدند. من خیلی صریح می‌گویم با این پول‌ها می‌شود رأی خرید و در مجلس اعمال نفوذ کرد. بالاخره الان از این دولت انتظار هست که با عوامل این تخلف‌ها برخورد کند.

*تا امروز یک بابک زنجانی گرفته‌‌اند، اما چند‌ده‌نفر دیگر مانند او هم هستند که باید با آنها برخورد شود. این محال است که بابک زنجانی به‌تنهایی این کار را کرده باشد. اینکه او در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت نفت نفوذ داشت و با همین نوع روابط توانست خط هواپیمایی بگیرد و در خیلی از جاها هم شبکه داشت و هرجایی هم که رفته کار سالم نکرده و همه‌جا سوءاستفاده و تخلف کرده است. خود این آدم می‌گوید آدمی به نام «م- س» هم بوده است؛ کمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، روشن‌کردن این مطالب و معرفی پشت پرده‌های داستان بابک زنجانی به مردم است.

*دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی الان به ابعاد این فسادها واقف هستند.

*فردی که شریک جرم معاون‌اول احمدی‌نژاد در آن پرونده بود و الان هم مانند خود رحیمی در زندان اوین است، الان در حوزه انتخابیه من املاک زیادی دارد و خانواده او با ثروت کلانی که دارند، مشغول فعالیت هستند و وارد کارزار انتخاباتی هم شده‌اند.

——————-

البته بیان چنین حرف هایی در آستانه انتخابات مجلس کمی قابل تامل است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ