غذای چرب چه بلایی سر سیستم گوارش می‌آورد؟

0
یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: مواد غذایی چرب و سرخ شده می‌توانند منجر به آسیب رساندن به معده و همچنین رفلاکس اسید معده و سوزش سر دل شوند.
دکتر تهمینه توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: هضم غذاهای چرب مدت زمان زیادی را طلب می‌کند و افراد پس از مصرف این گونه غذاهای چرب، احساس سنگینی در معده می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین سرخ کردن مواد غذایی باعث می‌شود هضم و جذب این مواد دچار اختلال شود و اکثر ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و املاح و کربوهیدرات‌ها به درستی جذب نشده و دفع شوند.
این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به بلاهایی که غذای چرب بر سر دستگاه گوارش می‌آورند، تصریح کرد: مواد غذایی چرب و سرخ شده می‌توانند منجربه آسیب رساندن به معده و همچنین رفلاکس اسید و سوزش سر دل شوند. معده همیشه و حتما نسبت به غذاهای خوب و بدی که می‌خوریم از خود واکنش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اثرات سوء غذاهای چرب بر سلامت، تاکید کرد: با توجه به این که سرخ کردن مواد غذایی باعث دفع اکثر ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌شود و از آنجایی که این ویتامین‌ها بر سلامت مؤثرند، با از بین رفتن این ویتامین‌ها سلامت فرد به خطر می‌افتد.
این فوق تخصص گوارش و کبد، به بهترین و بدترین مواد غذایی برای سیستم گوارشی اشاره کرد و افزود: از خوردن یکسری مواد غذایی مضر مانند؛ نوشابه و فست فوت‌ها و چای زیاد اجتناب کنید. قهوه، چای زیاد و نوشیدنی‌های گازدار نه تنها باعث افزایش اسید معده می‌شوند، بلکه می‌توانند به عنوان دیورتیک عمل کرده و منجر به اسهال و گرفتگی عضلات شوند.
این فوق تخصص گوارش و کبد، با اشاره به میوه‌های مقوی برای معده، خاطرنشان کرد: موز کمک به بازگرداندن عملکرد روده به حالت طبیعی موثر است و ماست هم در هضم غذا کمک می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ