علت تعطیل نشدن مدارس در اینستاگرام معصومه ابتکار + عکس

0

معصومه ابتکار در آخرین پست اینستاگرام خود نوشت:  نظر به سئوالات فراوان شما در مورد علت تعطیل نشدن مدارس و اقدامات و توضیحاتی که خواسته بودید این پست گذاشته شد.  در احترام به خواست کاربران خانم دکتر ابتکار پاسخگو بوده اند و البته اعتقادی به شیوه های پوپولیستی ندارند و براساس اعداد و ارقام دستگاههای سنجش آلودگی و نوع آلودگی ونیز قانون که مشخص کرده در چه شرایطی باید اقدام به تعطیلی در سطوح مختلف کرد صحبت می کنند.

در حالی که شاهد پایداری شدید هوا در تهران بوده ایم اما شاخص ها به شرایط اضطرار نرسیده و این موضوع ضمن اینکه نشان دهنده نتایج موثراقداماتی است که برای بهبود کیفیت سوخت مانند بنزین و گازوئیل صورت گرفته، سبب شده تا کارگروه مربوطه در استانداری، مدارس را تعطیل اعلام نکند.

سوابق معصومه ابتکار بیوگرافی معصومه ابتکار

افزایش تعداد خودروها، افزایش ترددها و افزایش ساخت و ساز نشان می دهد که تمام شاخص های موثر در افزایش آلایندگی هوا رو به رشد بوده و عدم قرار گیری شاخص های هوای تهران در شرایط اضطرار ناشی از اقدامات کنترلی تاثیرگذار بوده است.

طی روزهای اخیر و شرایط وارونگی دما، راهنمایی و رانندگی با خودروهای فاقد معاینه فنی و دود زا برخورد جدی تری داشته، معادن شن و ماسه تعطیل شده و صنایع آلاینده با سخت گیری بیشتری روبرو بوده اند.
بدون شک مشارکت مردم در عدم استفاده از خودروهای آلاینده و استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی، همین طور کنترل سیستم های گرمایشی منازل بسیار مهم است. از مردم درخواست می شود تا حداقل درجه دمای منازل خود را دو درجه کاهش دهند.

امروز کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا هم با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع آلودگی هوا و مصوبه اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ هیات دولت تشکیل شد و از رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی هم درخواست شد برای تصویب لایحه هوای پاک در مدت زمان باقی مانده از مجلس نهم، تلاشی ویژه داشته باشد.

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ