محدودیت‌های صادراتی فولاد برداشته شد

0
ایلنا: ساز و کارهایی در دست اجرا است تا از طریق فاینانس ۸ طرح مهم فولادی کشور اجرایی شود.
سید رسول خلیف سلطان(دبیر انجمن فولاد ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به افزایش تولید فولاد در ۶ ماهه سال جاری اظهار داشت: تولید فولاد از ابتدای سال ۹۲ تاکنون روند مثبتی داشته است و با طرح‌های در دست اجرا شرایط ویژه‌ای در تولید در جریان است و بخش عمده این تولیدات توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.
دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه طرح‌های فولادی کشور با استفاده از شیوه‌های تامین مالی فاینانس به زودی اجرایی خواهند شد، تصریح کرد: با اجرای چندین پروژه مهم فولادی از سال آینده ظرفیت تولید فولاد کشور افزایش یافته و میزان صادرات نیز رشد خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با دستور وزیر صنعت و پیگیریهای حوزه معاونت بازرگانی مشکلات حوزه صادرات فولاد برای تولیدکنندگان تا حدودی مرتفع شده و در صورتی که تقاضایی داده شود مجوز‌ها به تناسب میزان تولید و توان صادراتی داده می‌شود.
وی درخصوص آمار صادرات فولاد افزود: میزان صادرات فولاد طی سالهای گذشته محدود بوده است اما با تسهیل در روند صادرات فولاد ارقام صادراتی باید از هم اکنون به بعد مورد نظر قرار گیرد.
خلیفه سلطان به سرنوشت ۸ طرح فولادی کشور اشاره کرد و گفت: سازوکارهایی در دست اجرا است تا از طریق فاینانس ۸ طرح مهم فولادی کشور اجرایی شود.
به گزارش ایلنا، در شش ماهه نخست امسال۷ میلیون و ۷۸۸ هزار تن فولاد خام در بخش دولتی وخصوصی تولید شده است که رشد ۶. ۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ