رسول نویدکیا ؛ کارنامه بازیکنی که چشم مظلومی را گرفته است +جدول

0
رسول نویدکیا (قد ۱۷۸) طی شش، هفت سال اخیر با صنعت نفت آبادان، نفت تهران و سپاهان روند رو به رشدی را طی کرد تا امروز در ۳۲سالگی نظر پرویز مظلومی را به خود جلب کند.
بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی رسول نوید کیا استقلال تهران اخبار ورزشی اخبار فوتبال
استقلالی‌ها برای پر کردن جای خالی جاسم کرار عراقی،‌ مهدی مومنی را از نفت گرفتند، با این حال درخواست دوم کادر فنی آبی‌ها برای محکم‌تر شدن کمربند خط میانی تیم‌شان جذب رسول نویدکیا از سپاهان است.

رسول نویدکیا طی شش، هفت سال اخیر با صنعت نفت آبادان، نفت تهران و سپاهان روند رو به رشدی را طی کرد تا امروز در ۳۲سالگی نظر پرویز مظلومی را به خود جلب کند. مرور کارنامه این بازیکن در لیگ برتر به شناخت بیشتر وی کمک خواهد کرد:

* به استقلال قهرمان گل زد
هافبکی که این فصل برای سپاهان- طی ۱۵بازی- گل نزده در لیگ‌های دهم تا دوازدهم با پیراهن صنعت نفت آبادان ۹گل زده است. رسول در ایستگاه دهم لیگ دوازدهم گل چهارم خود را درون دروازه سیدمهدی رحمتی جای داد. در تقابل مذکور اگرچه که استقلال امیر قلعه‌نویی ۲ بر یک نفت آبادان را برد اما ضربه دقیقه۲ نویدکیا برای تیمی که در نهایت قهرمان لیگ شد، غافلگیرکننده بود.

بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی رسول نوید کیا استقلال تهران اخبار ورزشی اخبار فوتبال

* از خوب‌های نفت یحیی
رسول که مانند برادر بزرگترش محرم یک هافبک طراح و پخش‌کننده توپ است، در لیگ سیزدهم از خوب‌های نفت یحیی گل‌محمدی بود. در فصل۹۳-۹۲ نویدکیا ۲۷بازی انجام داد، در حالی که ۲۱مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم گل‌محمدی شد.

رسول آنقدر در نفت عالی بود که بعد از ۱۰سال مجددا به سپاهان بازگشت. نویدکیا که در لیگ پنجم با سپاهان پای به لیگ‌برتر گذاشته بود، با نمایش قابل تقدیر خود متولیان این تیم اصفهانی را مجاب کرد تا دوباره او را ببینند.

*گل قهرمانی را زد
سپاهان در ایستگاه پایانی لیگ چهاردهم گوی سبقت را از تراکتورسازی ربود و قهرمان شد. در هفته سی‌ام لیگ‌ چهاردهم تساوی ۳-۳ تبریزی‌ها برابر نفت عاملی شد برای قهرمانی سپاهان که تا روز آخر رقابت‌ها امیدی برای قهرمانی نداشت. با این حال بازگشت به کمی عقب‌تر نشان می‌دهد که نصف‌جهانی‌ها قهرمانی خود در لیگ چهاردهم را مدیون هافبکی هستند که امروز مورد توجه پرویز مظلومی قرار گرفته است.

در هفته بیست‌وپنجم لیگ چهاردهم نتیجه دیدار تراکتورسازی و سپاهان تا دقیقه۷۶ یک- یک دنبال شده بود. یعنی مهمان در دقیقه۴۵ با ادینهوی برزیلی به گل رسید و پنالتی دقیقه۷۶ پریرا هموطن لوسیانو بازی را به تساوی کشاند تا سپاهان بازی باخته را با تساوی عوض کند.

با این حال ورود رسول نویدکیا یک‌سوم انتهایی دیدار و گلی که در دقیقه۹۰ به ثمر رساند، سبب شد تا سپاهان سه امتیاز حساس را از تراکتورسازی مدعی بگیرد. به این ترتیب در هفته پایانی لیگ- روی کاغذ- تساوی نفت و تراکتورسازی عامل قهرمانی سپاهان بود حال آنکه گل سرنوشت‌ساز را رسول به ثمر رسانده بود.

* زیر سایه محرم
شاید رسول نویدکیا که گفته می‌شود تمایلی به جدا شدن از سپاهان ندارد، همواره در سایه برادرش محرم قرار داشته است. به واقع کیفیت بالای محرم در پست یک هافبک طراح سبب شد تا رسول کمتر به چشم بیاید.

در تاریخ لیگ‌برتر تعداد هافبک‌های طراح ممتاز با قابلیت‌های ویژه زیاد نبوده است. مردانی با کیفیت مجتبی جباری یا محرم نویدکیا. با این حال در«سطح دوم» نفراتی چون رسول حضور داشته‌اند اما آن‌چنان که باید و شاید دیده نشدند.

عملکرد رسول نویدکیا در ادوار دهم تا پانزدهم لیگ‌برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

دهم

صنعت نفت آبادان

۳۰

۲۴

۲۱۵۴

۵

دروازه ذوب‌آهن، ملوان، پاس همدان، شهرداری تبریز و استیل‌آذین را باز کرد

یازدهم

صنعت نفت آبادان

۳۲

۲۸

۲۲۹۷

۱

به نفت گل زد

دوازدهم

صنعت نفت آبادان

۳۲

۲۹

۲۴۴۲

۴

دروازه صبا، گهر، آلومینیوم هرمزگان و استقلال را گشود

سیزدهم

نفت‌ تهران

۲۷

۲۱

۱۹۳۳

۴

به استقلال ‌صنعتی، فولاد و گسترش(۲) گل زد

چهاردهم

سپاهان

۲۷

۱۹

۱۷۳۷

۱

هفته۲۵ به تراکتورسازی گل ۳امتیازی زد

پانزدهم

سپاهان

۱۵

۱۱

۹۹۱

برابر سیاه‌جامگان و استقلال صنعتی پاس گل داد

منبع : مشرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ