نگذارید “بوسه زن ها” به شما نزدیک شود

0
مرکز پیشگیری و کنترل از بیماری‌ها، درباره ساسی کشنده به‌نام «ساس‌های بوسه‌زن» یا «ساس‌های کشنده» هشدار داده است.

گزارشات حاکی از آن است که نوعی حشره موذی از گونه ساس بی‌خطر به نظر می‌آید اما در واقع حامل انگل تریپانوزما کروزی است که هنگام ورود به بدن افراد موجب مرگ آنها می‌شود؛ این انگل‌ها باعث بیماری شاگاس در میزبان می‌شوند که تاکنون ۸ میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده‌ است.

بیماری شاگاس در آمریکای لاتین بسیار شیوع دارد و موجب بیماری‌های قلبی عروقی و در نهایت منجر به مرگ می‌شود. علائم فیزیکی این بیماری معمولا دو ماه بعد از ابتلا خود را نشان می‌دهند و شامل مواردی همچون تب، سردرد، درد عضلانی، بزرگ شدن غدد لنفاوی و مشکل در نفس کشیدن است. در واقع علائم این بیماری تا حدودی شبیه به بیماری آنفولانزا است و به‌همین دلیل تشخیص این بیماری کمی دشوار است. علائم دیگر این بیماری که تشخیص آن راحت است تورم چشم و پلک است.
مجله سلامت
این بیماری دو مرحله دارد که اولین مرحله آن علائم کمتری نسبت به مرحله دوم آن دارد. همین امر باعث می‌شود که بسیاری این بیماری را با آنفولانزا یا بیماری‌های دیگر اشتباه بگیرند. در مرحله دوم این بیماری، ۱۰ درصد از افراد از مشکلات گوارشی و ۳۰ درصد از مشکلات قلبی عروقی رنج می‌برند. تاکنون برای این بیماری واکسنی کشف نشده است.
منبع: باشگاه خبر نگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ