۱۱ ترفند برای کاهش وزن و لاغری در کمترین زمان

0
در اینجا ترفندها و تغییراتی در سبک زندگی را به شما معرفی می‌کنیم که باعث کاهش وزن در مدتی بسیار کوتاه می‌شوند.

با روش های متعددی می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به اندام دلخواه مورد نظر دست یافت.

رژیم غذایی لاغر شدن درمان چاقی تناسب اندام پیشگیری از چاقی بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری

ترفند ۱: قبل از غذا خوردن آب بنوشید
آب کالری ندارد و نوشیدن ۱ یا ۲ لیوان آب قبل از غذا خوردن باعث می‌شود به‌سرعت احساس سیری کنید. این کار از پرخوری جلوگیری می‌کند و به بدن شما آب کافی می‌رساند.
ترفند ۲: حرکت کردن را فراموش نکنید
لازم نیست که چندین ساعت به باشگاه ورزشی بروید یا به شدت ورزش کنید تا وزن کم کنید. شما می‌توانید هر روز با انجام دادن کارهای بسیار ساده کالری بسوزانید. مثلا در پارک قدم بزنید، اتومبیلتان را کمی دورتر از مقصد پارک کنید تا کمی پیاده‌روی کنید یا به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها بالا بروید.
ترفند ۳: بعضی از غذاها را از وعده‌های غذاییتان حذف کنید
فقط چند مورد از مواد غذایی مانند بستنی، آب‌نبات، چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌شده و شیرینی‌جات را از وعده‌های غذاییتان حذف یا کم کنید. اگر ۶ مورد از این‌ها را در طول هفته می‌خورید، آن‌ها را به ۴ یا ۵ کاهش دهید. هفته به هفته یکی از آن‌ها را کم کنید تا زمانی که دیگر خوردن آن‌ها را کاملاً کنار بگذارید. مواد غذایی دیگری مانند ماست، خشکبار، هویج یا سایر میوه‌های تازه را جایگزین آن‌ها کنید.
ترفند ۴: حواستان به کالری نوشیدنی‌ها باشد
علت اصلی وزن کم نکردن خیلی از افراد این است که آن‌ها متوجه نیستند چقدر نوشیدنی‌های پرکالری همچون نوشابه، شربت یا چای شیرین می‌خورند. هر کدام از این مواد حاوی حجم بسیار زیادی کالری است. به جای این‌ها می‌توانید از نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.
ترفند ۵: در فواصل زمانی معین مواد غذایی بخورید
اگر برای کاهش وزن به خود گرسنگی بدهید کاملا اشتباه کرده‌اید زیرا این کار متابولیسم بدنتان را کاهش داده و باعث می‌شود هنگام مواجهه با غذاهای ناسالم نتوانید خود را کنترل کنید. برای کاهش وزن ضروری است که شما در فواصل زمانی مشخصی مقداری مواد غذایی به بدنتان برسانید و از این طریق از کاهش فشار خونتان جلوگیری کنید.
ترفند ۶: خودتان غذا درست کنید
برای خودتان غذا حاضر کنید و از این طریق نه تنها کیفیت و حجم آن را کنترل کنید بلکه مقدار و حجم شکر، نمک و چربی که استفاده می‌کنید را کاهش دهید.
ترفند ۷: کم نخوابید زیرا کم‌خوابی موجب چاقی می‌شود
اگر به اندازه کافی نخوابید در طول روز احساس خستگی می‌کنید و نمی‌توانید برای کاهش وزنتان برنامه‌ریزی یا تلاش کنید. مطالعات متعددی نشان داده است که کمبود خواب باعث میل به خوردن غذاهایی با کالری بیشتر می‌شود.
ترفند ۸: غذاهایی بخورید که حاوی فیبر و پروتئین بیشتری است
میوه‌های تازه، دانه‌ها، خشکبار و غلات از جمله این غذاها هستند. مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین سبب سیری شده وهمچنین باعث می‌شوند که کالری کمتری مصرف کنید.
ترفند ۹: قبل یا هنگام خوردن غذا آن را بو کنید
بو کردن وفکر کردن به یک ماده غذایی باعث می‌شود که شما کمی احساس سیری کنید و کمتر بخورید. بعد از هر گاز یا خوردن هر قاشق غذا این کار را تکرار کنید. علاوه بر این، این کار باعث می‌شود از غذا خوردنتان لذت ببرید و پرخوری عصبی نکنید.
ترفند ۱۰: چند ورزش ساده را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید
هر وزرش ساده‌ای را می‌توانید انجام دهید اما فراموش نکنید که هر ورزش را بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه انجام دهید تا ماهیچه‌تان را خسته کرده و موجب کالری‌سوزی شود. دراز و نشست، اسکوات، شنا رفتن و غیره از جمله این ورزش‌ها هستند.
ترفند ۱۱: مواد و وعده‌های غذاییتان را یادداشت کنید
هرچه که برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها مصرف می‌کنید و فعالیت‌های بدنی که انجام می‌دهید را یادداشت کنید. با این کار پیشرفت خود را بررسی کرده و بیشتر برای رسیدن به هدفتان تلاش می‌کنید.

منبع: جام جم آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ