تشدید سرماخوردگی با مصرف ماست و دوغ!

0
متخصص طب سنتی با اشاره به تغذیه مناسب هنگام ابتلا به آنفلوآنزا گفت: مصرف ماست و دوغ هنگام سرماخوردگی سبب تشدید بیماری می‌شود.
محمدجواد اسلامی‌پور، اظهار داشت: هنگام سرماخوردگی یا ابتلا به آنفلوآنزا می‌توان از طریق مصرف مواد غذایی مؤثر  و مناسب جهت درمان و پیشگیری از شدت بیماری اقدام کرد.
وی افزود: مصرف مداوم سیب با پوست به ویژه صبح‌ها قبل از صبحانه باعث تقویت سیستم ایمنی شده و عامل مؤثری در پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می‌شود، همچنین مخلوط آب پرتقال و لیموی شیرین به صورت هر ۸ ساعت یک لیوان نیز جهت درمان این بیماری و کوتاه شدن دوره آن توصیه می‌شود.
متخصص طب سنتی با اشاره به تأثیر دم‌کرده زنجبیل در کاهش مدت سرماخوردگی گفت:‌ دم‌کرده آویشن و نعنا روی ۲ الی ۳ لیوان، دم‌کرده نعنا با پونه همراه با چند قطره آب‌لیمو تازه و کمی عسل و نبات هر ۸ ساعت یکبار تاثیر بسیار زیادی در کاهش مدت سرماخوردگی و بروز عوارض ناشی از آن دارد.

اسلامی‌پور ادامه داد: یکی از عللی که سبب می‌شود افراد در طول سال چندین بار دچار سرماخوردگی شوند کاهش قدرت بدنی و ضعف سیستم ایمنی است. که با اصلاح تغذیه و مصرف سبزیجات و میوه‌ها می‌توان ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین و خود را در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی ایمن کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از انواع سوپ و آش البته بدون مواد سرخ‌کردنی همچون پیاز، سیر و نعناداغ همراه با مقداری زنجبیل باعث تسریع در بهبود سرماخوردگی می‌شود.

متخصص طب سنتی در پایان گفت: مصرف ماست با دوغ در طول مدت سرماخوردگی علاوه بر اینکه باعث شدت یافتن بیماری می‌شود دوره سرماخوردگی را طولانی کرده و عوارض ناشی از آن را چندین برابر می‌کند.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ