جیب‌بری و مزاحمت جنسی گروهی؛ معمای شب سال نو در کلن آلمان

0

محوطه روبروی ایستگاه مرکزی قطار کلن در شب سال نو میلادی صحنه بی‌بند و باری صدها مرد مست بود که از فرصت جشن و آتش‌بازی برای دزدی و تعدی‌ جنسی استفاده کردند. اداره پلیس کلن ثبت ۶۰ شکایت در این زمینه را بی‌سابقه خوانده است.

اداره پلیس شهر کلن گزارش‌های متعددی از نوع جدیدی خلاف‌کاری در شب سال نوی میلادی دریافت کرده که مزاحمت جنسی و دزدی در ایستگاه راه‌آهن مرکزی شهر از جمله آنهاست. برای پلیس حجم این جرایم تبدیل به معما شده است.

بیش از ۶۰ شکایت مربوط به سرقت، مزاحمت جنسی و رفتار خشونت‌آمیز در شب سال نو میلادی در اداره پلیس کلن ثبت شده است. جیب بسیاری از مسافران را در حوالی ایستگاه مرکزی شهر زده‌اند و کسانی که برای جشن سال نو به اطراف کلیسای جامع شهر آمده بودند، مورد تعدی کلامی و رفتاری قرار گرفته‌اند.

کلن آلمان عکس تجاوز جنسی سفر به آلمان توریستی کلن توریستی آلمان Cologne

ولفگانگ آلبرز، رئیس پلیس شهر کلن می‌گوید آمار شکایات شب سال نو در این شهر یک رکورد است. آلبرز روز دوشنبه (چهارم ژانویه/۱۴ دی) گفت ۱۵ زن به طور مشخص از تعدی جنسی به خود شکایت کرده‌اند که یک مورد آن “تجاوز آشکار جنسی” است. رئیس پلیس کلن اضافه کرد که پرونده‌ای برای یک بزهکاری دسته‌جمعی گشوده شده و پلیس در جستجوی یافتن عاملان ماجراست.

ماجرا از این قرار است که گروهی متشکل از ۴۰۰ تا ۵۰۰ جوان از ساعت ۲۳ آخرین روز سال، جلوی ایستگاه مرکزی قطار و روبروی کلیسای جامع اقدام به آتش‌بازی می‌کنند و در زمان تحویل سال، تعداد این افراد به حدود هزار نفر می‌رسد.

یک بزه‌کاری ناآشنا

این گروه با استفاده از فرصت جشن و سرور سال نو، به مردم و به ویژه زنان نزدیک شده، آنها را بغل کرده و جیب‌شان را زده‌اند. پلیس می‌گوید این شیوه خلافکاری و خشونت کاملا تازگی دارد: «آنها در گروه‌های ۲۰ تا ۴۰ نفری به دور رهگذران و حاضران در خیابان حلقه می‌زدند، خود را به زن‌ها می‌مالیدند و موبایل‌‌ها، کیف دستی، کیف بغلی و اشیای قیمتی افراد را بلند می‌کردند.»

گفته شده که افراد این گروه بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشته و چهره‌هایشان به مردمان عرب و شمال آفریقا شبیه بوده است. شاهدان گفته‌اند که تقریبا همه آنها به شدت بوی الکل می‌دادند.

پیش از شروع آتش‌بازی این گروه در برابر کلیسای جامع شهر (دم) حدود ۷۰ مامور پلیس در محل حاضر بوده‌اند و پس از شروع غائله، ۱۴۳ مامور دیگر برای کنترل اوضاع به جلوی ایستگاه قطار اعزام می‌شوند.

رئیس پلیس کلن می‌گوید ماموران به دلیل تاریکی هوا و انبوه جمعیت، امکان شناسایی یکایک متخلفان را نداشته‌اند. در اطراف ایستگاه مرکزی قطار کلن، گروه‌های خلافکاری هستند که در کار مبادله مواد مخدرند اما پلیس شهر می‌گوید ماجرای شب سال نو، ربطی به این افراد ندارد.

جلسه ویژه در کلن

شهردار کلن خواستار یک جلسه اضطراری برای بررسی این ماجرا شده و سندیکای پلیس ایالت نورد راین وستفالن نیز از وقوع این حجم بزهکاری در شب سال نو ابراز نگرانی کرده است.

روشن نیست که آیا در شب سال نو، در مناطق و مراکز دیگر کلن نیز جیب‌برها از شیوه ابراز شادمانی برای نزدیک شدن فیزیکی به قربانیان خود استفاده کرده‌اند یا نه. اداره پلیس کلن از شهروندان خواسته هر رویدادی از این دست را گزارش کنند.

روز یکشنبه سوم ژانویه، پلیس کلن سه فرد مظنون در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال را دستگیر کرد. این سه به بهانه سوار شدن به قطار، خود را به مسافران زن چسبانده بودند. از یکی از دستگیرشدگان، یک گوشی موبایل مسروقه به دست آمد. هنوز روشن نیست که آیا این سه ارتباطی با گروه تجمع‌کننده در برابر کلیسای دم دارند یا نه.

تیمی ده نفره در اداره پلیس کلن برای رسیدگی به این ماجرا تشکیل شده است. هم اینک این تیم سرگرم بررسی فیلم‌هایی است که دوربین‌های مخفی از محل واقعه گرفته‌اند اما به دلیل تاریکی و ازدحام جمعیت، به سختی می‌توان چهره‌ها را با جزییات لازم تشخیص داد.

کُلن (به آلمانی: Köln)(به انگلیسی: Cologne) چهارمین شهر بزرگ آلمان در ایالت نوردراین-وستفالن و منطقهٔ راین-رور است. از میان این شهر رود راین می‌گذرد و به آن جلوه‌ای ویژه می‌بخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ