خیانت دختر، پدر کشاورز را روانه زندان کرد

0
اسماعیل جمیاری، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی در این باره گفت: در یکی از روستاهای تابع شهرستان ساوه، خانم متأهلی که مدتی سابقه کار در یک شرکت بازرگانی را داشته، تصمیم می‌گیرد در روستای پدری خود واحد دامپروری و شیلات تأسیس کند. غافل از اینکه تجربه لازم برای این امر برای این بانو که فقط از طریق مطالعه اینترنتی کسب شده بود.
وی با اشاره به اینکه این کسب‌وکار جدید در ادامه به دلیل کمبود سرمایه متوقف شد، افزود: این شخص با اعلام فراخوانی از اهالی روستا مبلغی بالغ بر چهار ‌میلیارد ریال را به بهانه مشارکت آنها در این پروژه بزرگ جمع‌آوری می‌کند و با همین مبالغ کارش را که فقط سه ماه تداوم داشت، آغاز و در نوروز سال گذشته به دلیل ورشکستگی به‌ناچار متوقف می‌کند.
جمیاری تصریح کرد: این خانم در بین اهالی روستا به یک نفر وکالت داده بود تا به نیابت از آنان پیگیر امورات جاریه شود که پس از مدتی مشخص می‌شود وعده‌های داده‌شده توسط کارفرمای محلی محقق نشده و در ادامه طبق مستندات موجود به کلاهبرداری وی پی برده و با شکایت علیه او در ٢٨ آبان‌ماه سال ٩٣ این شخص دستگیر و به اتهام کلاهبرداری روانه زندان می‌شود.
 مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان ادامه داد: با بازداشت این فرد، پدر کشاورز او به دلیل حفظ آبروی خانوادگی از ارتکاب جرمی با عنوان کلاهبرداری با دادن یک چک تضمینی به ارزش چهار ‌میلیارد ریال به وکیل روستاییان، دخترش را بعد از ١۵ روز از حبس رهایی بخشیده و به امید آنکه با آزادی او، دخترش پول‌های دریافتی از اهالی ده را به آنها باز می‌گرداند، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، اما دختر نه‌تنها پولی را به طلبکاری برنمی‌گرداند، بلکه از همان روز اول آزادی به بهانه پیگیری مطالبات موجود از خانه خارج می‌شود و تاکنون متواری است.
وی با اشاره به سنگینی مبالغ پرداختی از سوی برخی از خانواده‌ها گفت: پس از یک هفته بلاتکلیفی، روستاییان با پیگیری وکیل خودشان، پدر کشاورز این زن را به اتهام صدور چک بلامحل دستگیر می‌کنند و به‌موجب این اقدام از تاریخ ١١ بهمن‌ماه سال گذشته این پدر ٧۴ساله با وجود بیماری و کهولت سن در حبس به سر می‎برد.
 جمیاری افزود: در طول ١٣ماهی که از حبس این زندانی می‌گذرد، وی تاکنون به علت نداشتن وثیقه و با وجود فشارخون بالا، ناراحتی‌های گوارشی و همچنین مشکلات مربوط به بیماری کلیوی نتوانسته از مرخصی استفاده کند و کماکان به سبب خیانت دخترش برای رهایی خود تنها امیدش کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین و نیکوکاران است.
مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی با اشاره به مأموریت انسان‌دوستانه ستادهای دیه مبنی بر شناسایی و کمک به زندانیان نیازمند و ناتوان از پرداخت دیون اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت مددکاران زندان مرکزی اراک، این مرد تحت درمان و مشاوره‌های حقوقی قرار گرفته و با توجه به فقر شدید مالی و عدم توانایی در پرداخت بدهی که دخترش مسبب آن بوده، کمیته صلح و سازش زندان و ستاد دیه استان با طرح پرونده و نیز دعوت از وکیل و دیگر اهالی روستا، ضمن اخذ رضایت از شکات و اخذ تخفیف از سوی آنان، با پشتیبانی ستاد دیه کشور در اهدای کمک ویژه به این مددجو و نیز اعطای تسهیلات بانکی وام قرض‌الحسنه، مقدمات رهایی او فراهم شده است.
منبع:شرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ