دردسری که دختر۲۰ساله از طریق مدل شدن در یک مانتوفروشی برای خودش درست کرد

0

آذرماه سال‌جاری دختر جوانی در دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران از مدیرعامل سایت اینترنتی یک مانتوفروشی به طرح شکایت پرداخت.

به گزارش ایران، مینا ۲۰ ساله وقتی روبه‌روی قاضی شعبه دوم دادسرا ایستاد با گریه گفت: مدتی می‌شد که در جست‌وجوی کار بودم تا منبع درآمدی داشته باشم اما خانواده‌ام موافق نبودند، به دوستانم گفته بودم اگر توانستند برایم کاری پیدا کنند تا بتوانم مستقل شوم و خودم خرج هزینه هایم را بدهم. در همین شرایط یکی از دوستانم به من پیشنهاد داد برای مدل شدن خیلی مناسب هستم.

من هم از پیشنهادش خیلی خوشحال شدم همیشه آرزو داشتم بتوانم یک مدل شوم اما نمی‌دانستم مدیر مانتو فروشی موافقت می‌کند یا نمی‌پذیرد.

به همین خاطر همراه دوستم به مانتو فروشی در شمال شهر رفتیم. آنها از همان ابتدا با دیدنم گفتند می‌توانم خیلی زود کارم را در آنجا شروع کنم و با بستن قرارداد برای فروش مانتوهایشان به عنوان مدل، کارم را شروع کردم و خیلی زود همه عکس هایم در صفحه اینستاگرام و اینترنت پخش شد.

اوایل برایم خیلی کار هیجان انگیزی بود اما به مرور که عکس‌هایم را در هر گوشی و صفحه‌ای می‌دیدم ترس به جانم افتاد چرا که خانواده‌ام در جریان این ماجرا نبودند و نگران هستم برادرم متوجه این ماجرا شود.

این دختر در ادامه به قاضی پرونده گفت: پس از آن در این مانتو فروشی تسویه حساب کردم و دیگر کارم را ادامه ندادم خیلی می‌ترسیدم، به همین خاطر نزد مدیر فروشگاه رفتم و از او خواستم تا عکس هایم را از سایت‌شان حذف کند اما موافقت نکرد و من که دیدم اعتنایی به خواسته‌هایم ندارد تصمیم گرفتم شکایت کنم.

قاضی دادسرا با شنیدن اظهارات دختر جوان، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد. پس از انجام تحقیقات پلیسی بازپرس پرونده، مدیر مانتو فروشی را به دادسرا احضار کرد تا به دفاع از خود بپردازد. بنابراین گزارش، تحقیقات تکمیلی در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد تا پرده از زوایای پنهان آن برداشته شود.

دختر مدل حوادث تهران اخبار تهران

قاضی دادسرای جرایم رایانه‌ای با هشدار به خانواده‌ها و جوانان گفت: متأسفانه پرونده‌های زیادی در خصوص انتشار عکس‌های خصوصی افراد در فضای مجازی داریم که دردسرهای زیادی را برای شاکیان و خانواده هایشان درست می‌کند که گاهی خود افراد مقصر هستند و در خصوص این پرونده نیز دختر جوان بدون توجه به عواقب کارش و بدون مشورت با خانواده‌اش قدم در راهی گذاشت که حالا دیگر پشیمانی برایش سودی ندارد.
وی در ازای حقوقی که دریافت کرده است اجازه داده تا عکسش در سایت به عنوان مد لباس کار شود و حالا نگران پخش شدن عکس‌هایش است که باید بررسی شود در قرارداد امضا شده چه مطالبی درج شده است.

گاهی نیز به‌صورت فنی امکان حذف عکس‌ها وجود ندارد به همین خاطر دختران جوان از همان ابتدا باید آگاه باشند که ممکن است کاری که انجام می‌دهند بعدها برایشان دردسر ایجاد کند بنابراین با علم و آگاهی و مشورت، کاری را شروع و سعی کنند از قرار دادن عکس‌های خصوصی شان در فضای مجازی خودداری کنند چرا که سوءاستفاده‌گران همیشه در کمین نشسته تا آنها را به دام بیندازند. با توجه به این نکات می‌توانیم آمار پرونده‌‌ها را در دادسرا کاهش دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ