تازه واردهایی که عصای دست مظلومی شدند +جدول عملکرد

0
بررسی عملکرد بازیکنان تازه وارد به استقلال نشان می دهد تازه وارد های این تیم عصای دست مربی خود شده اند و بدون شک از عوامل اصلی صدرنشینی آبی پوشان پایتخت بوده اند.

استقلال با پرویز مظلومی نیم‌فصل نخست لیگ پانزدهم را با موفقیت پشت‌سر گذاشت. آبی‌ها در ایستگاه هفدهم لیگ با ثبت ۹پیروزی، ۷تساوی و ۳۴ امتیاز صدرنشین شده‌اند.

سربازان پرویز مظلومی در جام‌حذفی هم تا فینال پیش رفته‌اند. از این بهتر نمی‌شود. تیمی که فصل قبل جام‌حذفی را مفت از کف داد و در لیگ پنجم شد، در فصل جاری شرایطی قابل تقدیر را پشت‌سر می‌گذارد.

بیوگرافی مهدی مومنی بیوگرافی فرشید اسماعیلی بیوگرافی سیدمحسن کریمی بیوگرافی ریوالدو باربوسای بیوگرافی جابر انصاری بیوگرافی پرویز مظلومی بیوگرافی پروپیچ بیوگرافی بهنام برزای بیوگرافی امید نورافکن بازیکنان استقلال تهران اخبار ورزشی

بررسی شرایط رو به رشد سرخابی‌های تهران نشان می‌دهد یکی از دلایل مثبت موفقیت‌های اخیرشان خریدهای هدفمند و قابل تقدیری است که در فصل جاری انجام داده‌اند.

استقلال همزمان با بازگشت پرویز مظلومی از ابتدای لیگ پانزدهم تاکنون ۱۰بازیکن جدید را به لیست خود اضافه کرده که جز یک نفر، سایرین به درد بخور بوده‌اند.

* خریدهای موفق آبی در فاز دفاعی

استقلال پرویز مظلومی در اولین قدم مهدی رحمتی را به دروازه‌اش برگرداند. این بهترین تصمیم در فاز دفاعی آبی‌ها بود. مهدی هم در ۱۵بازی نیم‌فصل نخست تنها ۱۲گل دریافت کرد ضمن اینکه در جام‌حذفی یک‌تنه استقلال را به فینال رساند.

روزبه‌ چشمی دومین خرید قابل تقدیر استقلال در فاز دفاعی بود. هافبک دفاعی فصل قبل صبا در کنار امید ابراهیمی یک زوج هماهنگ را تشکیل داده است. روزبه با نمایش ساده خود فوتبال تک‌ضربش را در میانه میدان استقلال به روی پرده آورد تا از سرعت بازی رو به جلوی آبی‌ها کم نکند.

استقلال در خط دفاعی میثم مجیدی و محمدامین حاج‌محمدی را هم از استقلال‌صنعتی و نفت گرفت. در این میان نفر اول عالی جواب داد و دومی هنوز برای جا افتادن در فضای استقلال به زمان نیاز دارد.

به این ترتیب ۴۰درصد خریدهای پرویز مظلومی در فاز دفاعی انجام شد که جواب هم داد.

* باربوسا تنها علامت سوال در خریدهای مظلومی

استقلال که از تکیه کردن به جوانانی مثل سیدمحسن کریمی یا بهنام برزای ضرر نکرد در فاز هجومی با نظر مظلومی، فرشید اسماعیلی از فجر، امید نورافکن از امیدهای  باشگاه، جابر انصاری از گسترش، پروپیچ را به عنوان مهاجم خارجی و مهدی مومنی را از نفت به خدمت گرفت.

در کنار این نفرات ریوالدو باربوسای برزیلی هم جذب شد که تنها نقطه تاریک استقلال مظلومی در خریدهای فصل لقب گرفت.

بی‌شک جابر انصاری بهترین خرید استقلال در فاز هجومی بود؛ مهاجمی که فصل قبل با پیراهن گسترش دو گل به پرسپولیس زده بود در فصل جاری برای استقلال پنج گل زد و از جمله بهترین‌ها بود. فرشید اسماعیلی جوان اما باانگیزه در میانه میدان- هر وقت به میدان فراخوانده شد- نمایش قابل تقدیری داشت.

پرویز مظلومی در اقدامی شجاعانه امید نورافکن ۱۸ساله را از تیم پایه‌ها به بازی فراخواند. این هافبک رو به جلو اگرچه که در پست غیرتخصصی خود(مدافع چپ) به زمین رفت اما در تقابل با صبا نشان داد آینده از آن اوست.

پروپیچ کروات با قد و قامت بلند خود اگرچه که با سروصدای زیاد به استقلال پیوست اما چندان شانس بازی پیدا نکرد. با این حال زدن دو گل طی ۲۶۳دقیقه نمی‌تواند فاجعه تلقی شود.

آخرین خرید استقلال مهدی مومنی بود. هافبک- مهاجمی سرعتی که تنها ۲۱دقیقه برابر ملوان به میدان آمده است و عملکردش قابل تجزیه و تحلیل نیست.

بیوگرافی مهدی مومنی بیوگرافی فرشید اسماعیلی بیوگرافی سیدمحسن کریمی بیوگرافی ریوالدو باربوسای بیوگرافی جابر انصاری بیوگرافی پرویز مظلومی بیوگرافی پروپیچ بیوگرافی بهنام برزای بیوگرافی امید نورافکن بازیکنان استقلال تهران اخبار ورزشی

* فکری: نباید از روی فیلم‌های تخیلی بازیکن خرید/ جابر بهترین خرید استقلال بود

استقلال با پرویز مظلومی به صدر جدول لیگ‌برتر تکیه زده است. محمود فکری کاپیتان اسبق آبی‌ها در گفتگو با مشرق خریدهای جدید این تیم را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کند. هرچند که از نگاه مربی فصل قبل استقلال، پروسه خرید بازیکنان خارجی باید در این تیم تغییر کند.

سیدمهدی رحمتی: بعد از یک دوره افت به روزهای خوبش برگشت. رحمتی یک نقطه اتکا برای استقلال است. سیدمهدی هنوز هم یک جاهایی درگیر حواشی می‌شود. اگر از آنها دوری کند می‌تواند از این هم بهتر باشد چون توانایی‌اش را دارد.

محمدامین حاج‌محمدی: انتظارات در خط دفاعی تیمی مثل استقلال بالاست. بازیکن نسبتا خوبی است با این حال در فصل اول استقلالی‌شدنش نیاز دارد تا با فضا بیشتر آشنا شود.

به نظرم حاج‌محمدی اگر در تیم بماند فصل آینده بهتر از این خواهد شد.

میثم مجیدی: خیلی زود در ترکیب استقلال جا افتاد. از جمله مدافعان چپ کلاسیک و خوب فوتبال ماست. اگر وارد حواشی نشود قطعا از او بیشتر خواهیم شنید خصوصا که مورد توجه کادرفنی تیم‌ملی هم قرار گرفته است.

امید نورافکن: علی‌رغم سن و سال کمش از چند سال اخیر شانس تمرین با تیم بزرگسالان استقلال را داشته است.

نورافکن نباید به همین راضی باشد. این هافبک – مدافع باید تلاش کند تا به جایگاه خوبی در تکفرات کادر فنی برسد.

روزبه چشمی: خیلی ساده فوتبال بازی می‌کند. اضافه‌کاری ندارد و همین به خط هافبک استقلال سرعت می‌دهد. فوتبال یک ضرب دو ضربش قابل تقدیر است. به همین دلیل کمتر توپ لو می‌دهد. روزبه اگر توپ‌گیرتر شود از این هم بهتر خواهد شد.

ریوالدو باربوسا: چه می‌توان گفت؟ وقتی یک تیم بزرگ مثل استقلال قصد خرید بازیکن خارجی دارد باید کسی را انتخاب کند که در فوتبال ما امتحان پس داده باشد.

متاسفانه اکثر خریدها از روی فیلم‌ها و سی‌دی‌ها انجام می‌شود. این در حالی است که اکثر فیلم‌ها تخیلی هستند و ساخته و پرداخته مدیران برنامه. اگر شما ریوالدو را خوب دیدید ما هم دیدیم.

فرشید اسماعیلی: جوان است و پا به توپ. اعتماد به نفس خوبی دارد و سرعت خوبی دارد. هر وقت وارد زمین شد به درد خورد. اگر مربیان اعتماد بیشتری به او داشته باشند ضرر نخواهند کرد. فرشید هم اگر تمریناتش را مداوم دنبال کند قطعا برای استقلال مهره مثمرثمرتری خواهد شد.

پروپیچ: اندازه تبلیغاتی که روی او شد کارآمد نبود. به نظرم گفتند گلزن برتر بالکان را خریده‌اند.

پروپیچ یا نتوانست توانایی‌هایش را بروز دهد و یا واقعا آن طور که می‌گفتند نبود. اگر هم نتوانسته در رقابت با سجاد شهباززاده به ترکیب اصلی راه پیدا کند مشکل از خود اوست چون کادر فنی قطعا بهترین مهره را انتخاب می‌کند.

مهدی مومنی: از قبل روی او شناخت دارم. در صبا که بودم برای ما بازی می‌کرد. اگر کادر فنی استقلال از نظر روحی با او ارتباط مناسبی را برقرار کند می‌تواند به بهترین نحو از سرعت و تکنیک‌‌اش بهره ببرد. مومنی اگر از پس جو باشگاه بزرگ استقلال بر بیاید خیلی از مشکلات تیم را در فاز هجومی حل خواهد کرد.

جابر انصاری: می‌توان گفت یکی از بهترین خریدهای استقلال بود. خیلی سریع در قالب تیم جا افتاد. جابر باید حواسش جمع باشد که روند بازی به بازی بهتر شدن خود را حفظ کند.

جدول عملکرد ۱۰ بازیکن ورودی به استقلال در ۱۷ هفته فصل جاری

ردیف

بازیکن

پست

تعداد بازی

حضور در

ترکیب اصلی

مجموع

دقایق بازی

گل زده/ خورده

حضور در ۱۷ هفته

بازی‌ها/ درصد

توضیح

۱

سیدمهدی رحمتی

دروازه‌بان

۱۵

۱۵

۱۳۵۰

۱۲

۸۸٫۲۳

بعد از انجام ۱۵ بازی پی‌درپی مصدوم شد

۲

محمدامین حاج‌محمدی

مدافع میانی

۱۱

۱۰

۹۱۰

۵۹٫۴

۶ بازی را روی نیمکت نشست

۳

میثم مجیدی

مدافع چپ

۱۴

۱۴

۱۲۰۲

۱

۷۸٫۵۶

هفته ۱۶ مقابل سیاه‌جامگان پاس گل داد هفته ۱۷ برابر ملوان

۴

امید نورافکن

مدافع – هافبک

۲

۱

۸۸

۵٫۷۵

بازیکن ۱۸ ساله پایه‌های استقلال برابر صبا (هفته ۱۵) به ترکیب اصلی راه پیدا کرد.

۵

روزبه چشمی

هافبک دفاعی

۱۶

۱۶

۱۴۴۰

۹۴٫۱۱

فقط بازی با سپاهان (هفته ۱۰) را به دلیل ۳ اخطاره شدن از دست داد.

۶

ریوالدو باربوسا

هافبک

۳

۱

۸۱

۵٫۲۹

در ۴ هفته نخست ۳ مرتبه وارد زمین شد.

۷

فرشید اسماعیلی

هافبک

۶

۱

۱۰۸

یک

۷٫۰۵

فقط برابر سپاهان (هفته ۱۰) وارد ترکیب اصلی شد که گل هم زد.

۸

پروپیچ

مهاجم

۸

۲

۲۶۳

۲

۱۷٫۱۸

به استقلال صنعتی و فولادگل زد.

۹

مهدی مومنی

هافبک – مهاجم

۱

۲۱

از هفته هفدهم به لیست استقلال اضافه شد.

۱۰

جابر انصاری

هافبک – مهاجم

۱۷

۱۵

۱۴۰۰

۵

۹۱٫۵

به سپاهان، پرسپولیس، فولاد، سایپا و ملوان گل زد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ