عارف ‌به نفع روحانی انصراف نداد / کارگروه ۱۷ نفره تصمیم گرفت

0

اکبر ترکان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی به تحریم‌ها مربوط نمی‌شود، اظهار داشت: این حرف را می‌زنم چرا که تا قبل از جولای سال گذشته خرید و فروش نفت ایران روند معمول را داشت.

وی با بیان اینکه مسائل کشور ناشی از سوءمدیریت است، افزود: کشور ما در حال حاضر همانند تیم فوتبالی است که توپ جمع‌کن آن فوروارد، مدیر عامل باشگاه دروازه‌بان، مربی هافک و بازیکنان سایر کارهای دیگر را انجام می‌دهند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: حداقل بنده در وزارت نفت می‌توانم شهادت بدهم که افرادی که به کار گمارده شده‌اند این کاره نیستند و کارنابلدند.

به گفته ترکان در وزارت نفت افرادی هستند که با وجود تخصص لازم و طرفداری از احمدی‌نژاد به بخش‌های پایین‌تر رانده شده‌اند.

وی بیان داشت: در وزارت نفت افرادی، موذیانه آدم‌های کار بلد را از کار انداختند و آدم‌های ناکار بلد را به جای آنها گماردند که باید در مورد خود این افراد نیز بازنگری و بررسی صورت گیرد.

ترکان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی پیرامون کنار رفتن عارف گفت: از همان اول مشترکات زیادی در بین گفتمان عارف و روحانی دیده می‌شد.

وی افزود: این سطح از مشترکان این فکر را سبب  شد که صلاح نیست دو نفر با این حد نزدیکی در تفکرات و گفتمان این سطح از اشتراکات را نمایندگی کنند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی بیان داشت: سر‌انجام یک کارگروه ۱۷ نفره از ستاد عارف، حاج حسن آقا، هاشمی، خاتمی و روحانی تشکیل و نظرسنجی و رای‌گیری را انجام داد هر چند که رای عارف نیز قابل توجه بود اما تصمیم گرفته شد که کاندیدای مورد نظر روحانی باشد.

به گفته ترکان عارف طی روزهای گذشته بسیار خوب کار کرد و پس از سال‌ها با جرات و شهامت کامل گفت که من یک اصلاح‌طلبم و وضع کنونی محصول دست اصولگرایان است و این سبب افزایش رای برای عارف شد.

وی در اظهار نظری قابل توجه گفت: عارف نگفته است که به نفع روحانی کنار می‌روم بلکه گفته است انصراف می‌دهم.

ترکان گفت: در واقع حمایت اصلاح طلبان از روحانی در بیانیه‌ای جداگانه از سوی شورای اصلاح‌طلبان ارائه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ