حسن روحانی ۳ وزیر باقی مانده را به مجلس معرفی کرد

0

در ۲۶ شهریور امسال در خبری اعلام شد که جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی حسن روحانی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نخواهد شد.

گرچه این خبر در ابتدا واکنش هایی را در پی داشت اما سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس جمهور امروز شنبه ۲۷ مهر سه وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد ولی بر اساس شنیده ها نام جعفر توفیقی در نامه رئیس جمهور نیست و وی از حضور در کابینه دولت یازدهم بازماند.

توفیقی که پس از عدم صلاحیت میلی‌منفرد به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس‌جمهور مشخص شد، در تحصن دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جریان فتنه سال ۸۸ در روز ۲۶ خرداد سخنرانی تحریک آمیزی داشت که باعث مخالفت نمایندگان با وی شد. البته وی در دوران سرپرستی خود در این وزارتخانه عزل‌و نصب‌های زیادی داشت که مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس واقع گردید.

به گزارش فارس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نامه حجت‌الاسلام روحانی مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی دولت «تدبیر و امید» برای تصدی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»،«علوم، تحقیقات و فناوری» و «ورزش و جوانان» را جهت بررسی صلاحیت آنان از سوی نمایندگان مجلس به دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ارسال کرد.

گفته می شود علی اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، سیدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده است.

قرار است نامه رئیس جمهور فردا در صحن مجلس قرائت شود.

نمایندگان مجلس هفته بعد جلسه رای اعتماد به این سه وزیر پیشنهادی را در دستور کار خود خواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ