شگردی جدید برای دزدی از منازل

0

فرمانده انتظامی شهرستان بافت گفت: سارقی که با عنوان گدایی طعمه های خود را شناسایی می کرد، دستگیر شد.

 سرهنگ محمود پوراحمدی افزود: این سارق که با شکایت برخی شهروندان شناسایی و دستگیر شد، در اعترافات خود گفت: به بهانه گدایی در منازل را می زده است و از این طریق خانه های خالی را شناسایی می کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دزد بعد از چند بار مراجعه و اطمینان از نبود صاحبخانه، نقشه سرقت خود را اجرا می کرده است.

سرهنگ پوراحمدی تصریح کرد: این سارق با جلب دلسوزی برخی صاحب خانه ها نیز از غفلت آنها استفاده و اقدام به سرقت اموال با ارزش از خانه های آنها می کرد.

وی یادآور شد: از مخفیگاه این سارق مقدار زیادی طلا،جواهر و لوازم خانگی سرقت شده، کشف شد.

شهرستان بافت یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان کرمان است. این شهرستان در جنوب غربی این استان قرار گرفته و مرکز آن شهر بافت است و تا کلانشهر کرمان ۱۵۶ کیلومتر فاصله دارد. نام قدیم این شهرستان گئومات می‌باشد که یکی از شاهان ساسانیان به یکی از نوادگان خود این بلاد را هدیه داده‌است. گفته شده‌است این منطقه در کنار منطقه معروف تپه یحیی بوده که بسیار خوش آب و هوا بوده‌است.

بافت منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است. تعدادی از مردم این شهرستان طی هزاره گذشته از استان فارس به آنجا مهاجرت نموده‌اند. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ و تاقبل از جدایی شهرستان‌های رابر و ارزوئیه برابر با ۱۴۵٫۰۱۴ نفر بوده‌است.

این شهرستان تا سال ۱۳۸۸ شهرهای رابر و ارزوئیه را نیز شامل می‌شده‌است. براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت فعلی شهرستان بافت ۷۵٬۹۴۰ نفر است.

شهرستان بافت توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یکی از ۷۰ شهر سالم ایران و یکی از هزار شهر سالم جهان معرفی شده است.

ارتفاع شهربافت از سطح دریا ۲۲۸۰ متر است که در برخی نواحی شهر بافت به ۲۳۱۵ متر از سطح دریا هم می‌رسد و بافت از شهرهای مرتفع ایران و بلندترین شهربالای ۲۵ هزارنفرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ