خطرناک ‎ترین مرد دنیا کیست؟ +عکس

0

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از فرزند شاه سعودی که عهده دار پستهای مهمی در این کشور است به عنوان فردی سلطه جو، جنگ طلب و بلندپرواز و خطرناکترین مرد در دنیا یاد کرد.

“بیل لو” نویسنده این مطلب در ایندیپندنت نوشت: این شاهزاده سعودی که کم سن و سال‌ترین وزیر دفاع در دنیا است، کشورش را در جنگ وحشیانه‌ای در یمن غرق کرد و به نظر نمی‌رسد این جنگ پایانی داشته باشد.

در این گزارش به گوشه‌هایی از زندگی محمد بن سلمان اشاره شده است که در سن نوجوانی وارد بازار بورس و مسکن شد و قبل از تکمیل تحصیلات خود در رشته حقوق در داخل عربستان، به ثروت عظیمی دست یافت.

محمد بن سلطان شاهزاده عربستان اخبار عربستان

ایندیپندنت می افزاید: قدرت محمد از پدرش “سلمان” شاه عربستان سرچشمه گرفته، و این درحالی است که سلمان به دلیل ابتلا به آلزایمر فقط چند ساعت در روز هوشیار است.

قدرت “بن سلمان” پس از رسیدن پدرش به پادشاهی افزایش یافت به صورتیکه طی مدت کوتاهی به عنوان وزیر دفاع تعیین شد، مسؤولیت شرکت آرامکو نیز به او سپرده شد. وی ریاست شورای اقتصاد و توسعه و مسؤولیت صندوق سرمایه گذاری‌های کل در عربستان را نیز به عهده گرفت. علاوه بر این برای تضمین کنترل محمد بن سلمان بر رقیبش “محمد بن نایف” (ولیعهد) وی از سوی پادشاه به عنوان جانشین ولیعهد و وزیر کشور تعیین شد.

نویسنده این مطلب تأکید کرد، ماجراجویی بن سلمان در حمله به یمن به این دلیل صورت گرفت که او می خواست ثابت کند رقیب بن نایف است. محمد بن سلمان به دنبال یک پیروزی سریع و قطعی بود تا جایگاه خودش را به عنوان یک فرمانده نظامی تثبیت کند و جا پای جد خود “ابن سعود” پادشاه جنگجو قرار دهد. اما به نظر می آید که محمد بن سلمان غافل بود که حوثی ها (انصار الله) در سال ۲۰۰۹ با تحت کنترل گرفتن ساحل دریای سرخ، عربستان را در تنگنا قرار دادند.

ایندیپندنت در ادامه تأکید کرد که وزیر دفاع سعودی از القاعده که تهدیدی واقعی بود غافل ماند و به جنگ با انصارالله پرداخت. تا این لحظه جنگ علیه یمن نتیجه ای نداشته است. حملات هوایی بخش عظیمی از زیرساختهای یمن را ویران کرد درحالیکه انصارالله همچنان صنعا و بیشتر مناطق شمالی را تحت کنترل دارند و در مقابل جنوب یمن به مزرعه ای آزاد برای القاعده تبدیل شده است. با این حال بن سلمان متعهد شده است که بمباران انصارالله را ادامه دهد.

نویسنده این مطلب به نقل از “جیسون توفیه” کارشناس اقتصادی خاورمیانه در کاپیتال اکونومیکس تأکید کرد که محمد بن سلمان فردی جنگ طلب است.

تابستان گذشته شماری از اعضای خاندان حاکم ماجراجویی و سلطه طلبی این شاهزاده جوان را محکوم کردند و درخواست کردند او و پدرش و ولیعهد کنار گذاشته شوند اما این درخواستها بی نتیجه بود.

منبع: میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ