چگونه کبدمان را گندزدایی کنیم؟

0
سموم محلول در چربی به سختی از بدن دفع می‌شوند و از علائم شایع وجود این سموم چربی دور شکم می‌باشد. این نوشیدنی کبد را پاک‌سازی می‌کند.
 متأسفانه ما در یک محیطی زندگی می‌کنیم که درآن مواد غذایی مملو از مواد شیمیایی مضر برای بدن می‌باشند.این سموم وارد سیستم گوارشی بدن می‌شود و در کبد انباشته می‌گردد و به صورت طبیعی نمی‌تواند از بدن خارج شود.
مجله سلامت مجله پزشکی متخصص گوارش و کبد درمان کبد چرب

سموم را به دو دسته تقسیم‌بندی می‌کنیم سمومی که درآب حل می‌شوند و سمومی که در چربی. سموم محلول در آب از طریق ادرار، تعرق و جریان داشتن در خون کلیه‌ها از بدن خارج می‌شوند از سوی دیگر سمومی که در چربی حل می‌شوند و برای بدن هم بسیار مضر می‌باشند به سادگی از بدن خارج نمی‌شوند از جمله این سمومی که در چربی حل می‌شوند می‌توان به آفت کش‌ها، مواد نگهدارنده، مواد افزودنی، فلزات سنگین، پلاستیک و آلاینده‌های هوا و… اشاره نمود.

این سموم هنگام ورود به سیستم گوارشی به دلیل هضم نشدن از معده به روده کوچک و در پرزهای به سمت کبد هدایت می‌شوند از اختلالات آسیب‌رسان این سموم آسیب به سیستم لنفاوی بدن به نام روده لنفاوی بافت (GALT) می‌باشد از علائم انباشت GALT در سیستم لنفاوی می‌توان اشاره نمود به :

نفخ
انباشت چربی در اطراف شکم
ناراحتی‌های پوست و یا خارش
متورم شدن دست و پا
سردردهای گاه به گاه

یکی از راه‌های از بین بردن این بافت چربی که حاوی سموم است کاهش وزن می‌باشد.
چرا که این چربی‌ها باید شکسته شوند تا سموم داخل آن حل شود و از بدن خارج گردد. برای پاکسازی کبد در چند روز نوشیدنی توصیه می‌کنیم که آن را باید هر روز صبح ناشتا مصرف کرد تا کبد خود را از سموم محلول در چربی پاک کرد دستور درست کردن نوشیدنی به صورت زیر است:

گریفورت بزرگ یک عدد و سه عدد لیموترش
چهار قاشق غذاخوری نمک سولفات منیزیم
نصف فنجان روغن زیتون
آب سیب یا مکمل لیک اسید (اضافه نمودن آن، اختیاری است)

این نوشیدنی را شب درست کنید و حدود سه لیوان از آن را تهیه کنید صبح ناشتا یک لیوان را بنوشید. دو ساعت بعد یک لیوان دیگر را بنوشیم. این بسیار مهم است که در طی پاکسازی کبد استراحت نکنید مثلا نخوابید و دراز نکشید بدن باید در حال فعالیت باشد و در پایان لیوان آخر را دو ساعت بعد بنوشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ