هتل شناور روی دریا؛ ایده ‌یک مهندس ایتالیایی برای آیندگان +عکس

0

هتلی که حدودا یک کیلومتر درازا دارد و با سرعتی اندک روی آب‌های آزاد شناور می‌شود. این هتل که فرمی شبیه به ستون فقرات انسان دارد، ایده یک مهندس ایتالیایی است که امید دارد، آینده صنعت گردشگری را تغییر دهد.

زیباترین هتل توریستی ایتالیا بهترین هتل بزرگترین هتل MORPHotel

  • جیان‌لوکا سانتوسوسو معتقد است که کشتی‌های تفریحی امروزی بسیار پرسرعت، پر سر و صدا و آلوده‌کننده محیط زیست هستند. این مهندس ایتالیایی متولد شهر تورین به همین دلیل خود وارد عمل شده و ایده ساخت هتلی شناور روی دریا را در سر می‌پروراند. این هتل که ” MORPHotel” نام دارد، با سرعتی اندک روی آب‌های آزاد حرکت می‌کند.

  • سانتوسوسو می‌گوید: «وقتی که آدم همه‌چیز داشته باشد، آن وقت است که زمان، یک کالای لوکس واقعی است.» کسانی که سوار کشتی این مهندس ایتالیایی می‌شوند، باید وقت به اندازه کافی داشته باشند. قوه محرکه این کشتی موج‌های دریا به شمار می‌رود و برای همین هم جابه‌جایی با این کشتی از یک نقطه به نقطه دیگر می‌تواند چندین ماه به درازا بکشد.

 زیباترین هتل توریستی ایتالیا بهترین هتل بزرگترین هتل MORPHotel

  • این هتل همانند یک مار میان آب‌ها می‌خزد. صفحه‌‌های خورشیدی وظیفه جذب انرژی را دارند. افزون بر آن در سر و ته این هتل، با استفاده از نیروی آب، برق تولید می‌شود. آب حاصل از بارش باران نیز ذخیره می‌شود. مهمانان نیز از میوه و سبزیجات تازه‌ای تغذیه می‌کنند که از باغ‌های شناور در هتل تهیه شده‌اند.

  • برای آن دسته از کسانی که سفر چندین ماهه روی آب کاری خسته‌کننده به شمار می‌آید، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. در کنار چندین اسکله‌ای که برای پهلو گرفتن کشتی‌های دیگر در MORPHotel ساخته شده‌‌اند، این هتل دارای یک باند ویژه فرود هلیکوپتر است. به هنگام طوفانی شدن دریا و خیزش امواج سهمگین، این هتل شناور می‌تواند تغییر فرم داده و یک حلقه محافظ پیرامون قایق‌هایی که درون آب هستند، ایجاد کند.

 زیباترین هتل توریستی ایتالیا بهترین هتل بزرگترین هتل MORPHotel

  • این مهندس ایتالیایی مقیم لندن در طرح‌هایش از طبیعت بسیار الهام می‌گیرد. نمونه آن طرحی است که برای ساخت خانه‌‌ای مسکونی در میان تپه‌های شنی تهیه شده است. جهت وزش و شدت باد در میان شن‌ها دائما در حال تغییر است. جیان‌لوکا سانتوسوسو با تکیه بر همین اصل، مدل این خانه مسکونی را طراحی کرده است.

  • او برای طراحی این مدل از یک برنامه کامپیوتری ویژه برای تجزیه و تحلیل باد کمک گرفته است. سانتوسوسو می‌گوید: «طبیعت بسیار پیچیده است. ما حالا به کمک دانش کامپیوتر می‌توانیم روند‌های طبیعی پیرامون‌مان را کاملا شبیه‌سازی کنیم و خودمان را با آن تطبیق دهیم.» در این خانه شنی، از باد برای ایجاد تناسب دمای اتاق‌ها استفاده می‌شود.

  • مبحث انرژی نقش بسیار پررنگی در طرح‌های سانتوسوسو بازی می‌کند. این خانه جلبکی نیز همانند هتل شناور MORPHotel در تأمین نیازهایش به انرژی، به صورت خودکفا عمل می‌کند. در این مدل جلبک‌ها پس از مدتی جمع‌آوری شده و طی فرایندی در رآکتورهای ویژه به سوخت طبیعی تبدیل می‌شوند. ساکنان این خانه از همین سوخت، برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

 زیباترین هتل توریستی ایتالیا بهترین هتل بزرگترین هتل MORPHotel

  • برخی از طرح‌های این مهندس ایتالیایی بسیار طبیعی به نظر می‌رسند؛ مثل این تصویر مونتاژی سرویس نقشه گوگل که هتل شناور MORPHotel را در حالی که در ساحل پهلو گرفته‌، نشان می‌دهد. اما هیچ‌کدام از طرح‌های سانتوسوسو تا کنون عملی نشده‌اند. او حالا امیدوار است که با این هتل، صنعت توریسم را تغییر دهد.

  • چندین سرمایه‌گذار تا این مرحله در مورد این هتل شناور با وی وارد مذاکره شده‌اند، اما پول کافی برای تحقق این ایده هنوز جمع‌آوری نشده است. سانتوسوسو با این حال امیدش را از دست نداده و می‌گوید که شاید به زودی دستکم مدل کوچکی از این هتل شناور ساخته و به آب انداخته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ