سید جواد رفوگر درگذشت / شوک بزرگ به جامعه ورزش ایران

0
خبر درگذشت سید جواد رفوگر بار دیگر جامعه کشتی را در بهت و شوک فرو برد، مردی در خانواده گوش شکسته‌ها به اخلاق‌ مداری و فروتنی زبانزد بود.

عصر دیروز (چهارشنبه) بار دیگر جامعه کشتی در شوک فرو رفت و خبری دردناک خانواده کشتی را عزادار کرد؛ سید جواد رفوگر درگذشت…

بیوگرافی سید جواد رفوگر

رفوگر که در خانواده کشتی به صعه صدر و اخلاق خوش زبانزد بود با وجود اینکه سابقه ریاست بر فدراسیون کشتی و همچنین دبیری این فدراسیون را در کارنامه داشت، اما هیچ‌گاه فخر فروشی نکرد و حاضر نشد جامعه کشتی را تنها بگذارد و تجربیاتش را از خانواده گوش شکسته‌ها دریغ کند.

او حتی در سخت‌ترین مواقع هم اولویت را بر کارش می‌گذاشت و با وجود تسلط کامل بر مسائل روز کشتی یکی از فعال‌‌ترین افراد در زمینه علمی کشتی بود و سال‌ها به عنوان رئیس انستیو کشتی اداره امور این مرکز را که جزئی جدای‌ناپذیر از بدنه علمی ورزش اول کشور است؛ عهده‌دار بود.

رفوگر که در زمان ریاست طالقانی بر فدراسیون کشتی به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت می‌کرد بعد از روی کار آمدن محمدرضا بزدانی خرم و دعوت به همکاری از این گوش‌شکسته در سال ۸۸ به عنوان رئیس انستیتو کشتی منصوب شد و تا زمان فوتش در این سمت به کشتی خدمت می‌کرد. وی حتی در چندین مقطع به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد تجربیات خود را در اختیار جوان‌ها گذاشت.

وی با این وجود هیچ گاه به کشتی پشت نکرد و به دنبال این نبود تا از نمد این ورزش و گوش‌های شکسته‌اش برای خود کلاهی بسازد و همواره به عنوان یک خدمت‌گذار حتی با وجود تمام سختی‌ها خدمت کرد. حتی با وجود اینکه رئیس فدراسیون بود، بعدها با بسیاری از روسای فدراسیون ها همکاری کرد.

مرحوم رفوگر که همواره اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می‌داد از معدود افرادی بود که حتی با وجود مشغله کاری همواره پاسخگوی اهالی رسانه بود و هیچ گاه شانه از زیر بار مسئولیت خالی نکرد و با روی باز حتی از سخت‌ترین انتقادات هم استقبال می‌‌کرد.

وی حدود ۲ سال پیش به علت عارضه گوارشی و سپس ابتلا به سرطان تا این اواخر با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحش شاد و یادش گرامی..

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ