شارلاتان‌های رسانه‌ای با نقاب تدبیر و امید

0

کیهان نوشت:

سایت وابسته به ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف، از وقوع پدیده شارلاتانیزم رسانه‌ای تحت عنوان حامیان دولت تدبیر و امید خبر داد.

وب‌سایت «امید» در گزارشی نوشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعدادی پایگاه خبری و وب‌سایت با بهره‌گیری از عنوان «تدبیر» و مشتقات آن سعی در منتسب کردن خود به جریانات و افراد نزدیک و درون دولت داشته و دارند. این وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند خود را همسو و تاثیرگذار در دولت اعلام کرده و چنین به نظر برسند که مرجع اصلی اخبار مرتبط با دولت در فضای رسانه‌ای غیررسمی هستند.
یکی از این وب‌سایت‌ها که از عنوان خبرگزاری در معرفی خود استفاده می‌کند یکی از مهمترین و بارزترین نمونه‌های این سایت‌هاست که بدون داشتن مجوز، خود را خبرگزاری معرفی کرده و با فضاسازی رسانه‌ای و برگزاری یک مراسم افتتاح پرزرق و برق و دعوت از تنی چند از چهره‌های اصلاح‌طلب خود را وابسته به لایه‌های اصلی نزدیک به دولت تدبیر و امید مطرح کرد.
سایت وابسته به حامیان عارف می‌افزاید: سایت خبری مذکور در نخستین جلسه اعلام آغاز به کار در دفتر مجری سابق صداوسیما، به خبرنگاران معرفی شد و مراسم رسمی آغاز به کار این سایت در هتل بزرگ تهران با محوریت همان مجری سابق و دعوت وی از سیاسیون و فعالین رسانه‌ای اصلاح‌طلب صورت گرفت. این مجری سابق، در گذشته چند تجربه ناموفق مطبوعاتی داشته که در مهمترین آنها چهارماه اداره غیرشفاف اقتصادی و مالی یک روزنامه به چشم می‌خورد که در نهایت منجر به تعطیلی و بیکاری تعدادی از اصحاب رسانه شد. خبرنگاران آن روزنامه بعدها اعلام کردند بخش اعظم دستمزد خود را هیچ وقت دریافت نکرده‌اند. چهره رسانه‌ای مذکور همواره مدعی است که با اصلی‌ترین چهره‌های اصلاحات و دولت تدبیر و امید در لایه‌های اول مرتبط است، در مهمترین جلسات تصمیم‌ساز سران اصلاحات حضور پررنگ دارد و حتی طرف مشورت برخی از وزراء و سران کشور است.«امید» با تکذیب ارتباط وب‌سایت مورد اشاره با برادر رئیس‌جمهور، هدف اصلی چنین حرکت‌هایی را به دست آوردن منفعت مالی عنوان کرده است
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ