پیغام مجتهدزاده به وزیر خارجه امارات: لطفا ادا در نیاورید، شما فقط وزیر چند قبیله هستید!

0
پیروز مجتهد زاده استاد جغرافیای سیاسی نسبت به گستاخی های اخیر وزیر خارجه امارات عربی متحده واکنش نشان داده و او را خود شکوهمندبین دانسته است.
خبرآنلاین: دکتر پیروز مجتهدزاده در نامه سرگشاده ای خطاب به عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی نوشته است اگر به خاطر حمایت های ایران در سال ۱۹۷۱ نبود بریتانیا نمی توانست چند قبیله را سرهم بندی کرده و از آن یک کشور بسازد.

متن نامه مجتهدزاده به وزیر خارجه امارات متحده عربی به شرح ذیل است:

خطاب به رهبران امارات متحده عربی

عالی جنابان

هنگامی که بیانات اخیر شما در باره نامه مورخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ وزیر خارجه ایران به نیویورک تایمز را شنیدم، برای دقیقه ای فکر کردم آن بیانات از جانب وزیر خارجه یک ابرقدرت جهانی است در نصیحت کردن های پدرانه نسبت به  یک کشور کوچک (یک شیخ نشین). به این دلیل فکر کردم برای امارات متحده عربی، کشوری که بعد از ۴۰ سال به وجود آمدن توسط بریتانیا با برخورداری از پشتیبانی قاطعانه ایران (در سال ۱۹۷۱)،  به زحمت به بلوغ  رسیده است، جای شرمساری خواهد داشت که توجه کند کار بیماری نخوت وزیر خارجه، عبداله بن زاید، تا سرحد احساس کودکانه «خود شکوهمندبینی» پیشرفت کرده است، به خصوص آن هنگام که وی در نقش یک دیپلمات برجسته جهانی به کار آموزش دادن بلوغ دیپلماسی به یکی از کهن ترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهان می پردازد.

عالی جنابان – عبداله پسر زائد آل نهیان ابوظبی، وزیر خارجه نژاد پرست متعصب ضد ایرانی کشوری که خود هنوز به درجه بلوغ به عنوان کشوری واقعا مستقل به معنی جغرافیای سیاسی کلمه نرسیده است، واقعا می تواند نابالغ سیاسی متصور شود خصوصا که از دولت سر همین آقای عبداله به تدریج در ژرفای وابستگی سیاسی به عربستان سعودی سقوط می کند، شاید از بیم و هراس عمیق از تحریک این گونه خشم ایران.

به عنوان یک استاد دانشگاه گمان می کنم صحیح باشد چند موردی از هنر دیپلماسی را به آقای شیخ عبداله، آموزنده بزرگ دیپلماسی، آموزش دهم که به عنوان یک وزیر خارجه صاحب مسولیت چگونه باید وقار و حرمت کشورش را اعتلا دهد. مواردی همچون:

–  متوقف کنید تبختر افسار گسیخته خود را که می تواند برای اعصابتان و برای رویای دیپلمات برجسته بودنتان زیان بار باشد

–  متوقف کنید در آوردن ادای وزیر خارجه قدرتمند یک ابرقدرت جهانی بودن را و همیشه به یاد بیاور که فقط وزیر خارجه نژاد پرست ضد ایرانی چند قبیله هستید که بریتانیا در سال ۱۹۷۱  با برخورداری از پشتیبانی سرنوشت ساز ایران این قبایل را سرهم کرده و عنوان “امارات متحده عربی” را بر آن نهاد.

–  متوقف کنید نمایش علاقمندی تان را به آموزش دادن کسانی که به مراتب بزرگتر و نیرومند تر از آنی هستند که شما هرگز بتوانید به ان برسید.

–  متوقف کنید استفاده از کلام و مفاهیم و عباراتی را که اخیرا در باره ایران و وزیر خارجه اش استفاده کردید.

–  متوقف کنید طرح ادعای مالکیت نسبت به سرزمین ها و جزیره های کشورهای دیگر در خلیج فارس را .

–  متوقف کنید دخالت در امور داخلی ایران را و به یاد بیاورید که تحمل و حوصله هر کشوری محدودیت هایی دارد.

–  متوقف کنید دخالت در روابط خارجی ایران با کشورهای دیگر در منطقه و فرامنطقه را از راه پادویی عربستان و وانمود کردن اینکه سخنگویی وزارت خارجه عربستان سعودی را هم بر عهده دارید.

–  متوقف کنید نمایش ایران هراسی را که گویی وادارتان می کند به هر ساز  و دهل ضد ایرانی برقصید  و از راه دادن پترو دلار های بی پایان به گروه های تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش، بوکو حرام و دیگر عناصر تروریستی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کنند، دریع نورزید.

خیرخواه صدیق شما

پیروز مجتهدزاده

مدرس جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک

تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ