مقایسه وانت نیسان ۱۳۹۴ با نیسان ۲۰۱۶ + عکس
تیتان XD از یک سیستم تعلیق کنترل بازویی با فنربندی کویل در جلو استفاده میکند و در عقب نیز از سیستم فنربندی صفحهای کمک گرفته شده است. سیستم فرمان نیز از نوع ساچمه چرخان است.
در این محفظه، یک موتور جدید ۵ لیتری توربو-دیزل V-8 از تیم «کامینز» و البته متفاوت با موتورهای «رام» استفاده شده است. این موتور V-8 جدید قدرتی به میزان ۳۱۰ اسببخار دارد و حداکثر گشتاورش در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه به ۷۵۲/۴ نیوتنمتر میرسد. این خروجی بین گزینه ۳ لیتری اکو دیزل توربو V-6 ساخت «VM موتوری» در رام ۱۵۰۰ با قدرت ۲۴۰ اسببخار و گشتاور ۵۶۹/۴ نیوتنمتر، و گزینه ۶/۷ لیتری «کامینز» توربو-دیزل شش سیلندر با قدرت ۳۵۰ اسببخار و گشتاور ۸۹۴/۸ نیوتنمتر قرار میگیرد. همچنین موتور دیزل نیسان نسبت به موتورهای بزرگ توربو-دیزل موجود در تراکهای سنگین فورد (۴۴۰ اسببخار و ۱۱۶۶ نیوتنمتر) و جنرالموتورز (۳۹۷ اسببخار و ۱۰۳۷ نیوتنمتر، قدرت کمتری تولید میکند. در همین حال، یک موتور بنزینسوز ۵/۶ لیتری V-8 برای XD جدید درنظر گرفته شده که البته با چیزی که در تیتان قدیمی استفاده میشد، فرق دارد.
طبیعتاً تیتان XD پلاتینیوم ریورس دارای هر امکان تکنولوژیک ممکن است و بیشتر از هر مدل دیگری از چوب و چرم استفاده کرده است. صندلیها با تکیهگاه مناسب در پشت، بسیار راحت هستند و بیشتر کنترلها به صورت منطقی به کار برده شدهاند. همچنین عایقکاری ضخیم کابین، موجب شده که سر و صدای «کامینز» کمتر به گوش برسد.
تیتان XD که از چرخهای ۲۰ اینچی در پوششی از تایرهای جنرال گربر HTS استفاده میکند، فرمان کُندی دارد؛ ولی در عین حال، دارای یک سواری نرم است. سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک «اِیسین» شیفت دندهها را بسیار مؤدبانه و با اعتماد به نفس انجام میدهد. این موضوع حتی وقتی که در تست، یک تویوتا تاندارای ۲۰۰۰ بر روی یک تریلر به دنبال تیتان کشیده میشد، قابللمس بود. در عین حال، باید گفت که تیتان XD پایداریِ زیادی دارد؛ چیزی که با توجه به وزن بالای آن، چندان هم دور از ذهن نیست.
تیتان XD سنگینوزن به ۹/۲ ثانیه زمان احتیاج دارد تا بتواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در عرض ۱۷ ثانیه نیز مسیر یکچهارم مایل را با سرعت نهایی ۱۳۱/۹۶ کیلومتر بر ساعت طی میکند. این آمار تنها اندکی با مدل دو کابین رام اکو دیزل با ۹ ثانیه کامل تا شتاب ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۶/۹ ثانیه برای فاصله یکچهارم مایل اختلاف دارند. این در حالی است که وزن۲۵۸۰ کیلوگرمی رام در مقایسه با ۳۳۰۳ کیلوگرم وزن تیتان XD، بسیار سبک به نظر میرسد.
تراک ۴×۴ شاید در تستها حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، ولی در همین حال، تریم «پلاتینیوم ریوِرس» جلوه خاصی به آن بخشیده است. ضمن اینکه نیسان در این مدل از برخیهای ویژگیهای مناسب برای مدیریت فضای حمل وسایل استفاده کرده است؛ از جمله گیرههای ریلی برای بستن بار و چراغهای LED در ارتفاع پایین.
به گفته نیسان، قیمت تیتان XD دیزل از حول و حوش ۴۰ هزار دلار شروع میشود و حداکثر به ۶۰ هزار دلار میرسد. ولی اینکه بازار خودرو برای حضور یک پیکاپ فولسایز سنگین با پیشرانه دیزلی و سطح عملکردی پایینتر نسبت به رقبا، آمادگی دارد یا خیر، چیزی است که بهزودی برای نیسان مشخص خواهد شد. البته طبیعتاً نیسان با معرفی این تراک، چیزی را هم از دست نخواهد داد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب/ چهار چرخ متحرک ، ۵ سرنشین، ۴ در پیکاپ.
- قیمت مدل تست (تخمین): ۴۰۰۰۰ دلار.
- نوع موتور: DOHCبا ۳۲ سوپاپ دیزل V-8، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک آهنی و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۴۹۹۷ سیسی.
- قدرت: ۳۱۰ اسب بخار در ۳۲۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۷۵۲/۴۸ نیوتنمتر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۳/۸۵۱ متر.
- طول ماشین: ۶/۱۶۷ متر.
- عرض: ۲/۰۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۹۹۹ متر.
- وزن کلی: ۳۳۰۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۱/۹۷ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۷۰/۵۹ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۵۲۲ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۷۴ g.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: اعلام نشده.
- مصرف سوخت در تست: ۱۹/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
نیسان فقط قدیمیش خوبه!
سلامخواستم بدونم نیسان دیزلسال ۹۶ تولید میشه