شرط واریز یارانه نقدی برای افراد فاقد کارت ملی

0
مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال گفت: افراد بالای ۱۸ سالی که فاقد هرگونه کارت هویتی اعم از کارت ملی یا کارت هوشمند ملی هستند، چنانچه برای دریافت کارت هوشمند ملی تا ۱۵ بهمن‌ماه ثبت‌نام کامل را انجام دهند می‌توانند یارانه خود را دریافت کنند.

به گزارش تراز ،حمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال، اظهارکرد: لازم نیست افراد بالای ۱۸ سالی که تاکنون کارت ملی نداشته اند تا ۱۵ بهمن ماه کارت ملی هوشمند را «دراختیار» داشته باشند بلکه صرف طی کامل مراحل ثبت‌نام کافی است.

وی با بیان اینکه دریافت کارت هوشمند ملی طی دو مرحله پیش‌ ثبت‌نام و ثبت نام امکان‌پذیر است، گفت: افراد فاقد کارت ملی یا کارت هوشمند ملی می‌توانند از طریق سامانه www.ncr.ir یا مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی می‌توانند مرحله پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند.

یغمایی اضافه‌کرد: افراد می‌توانند با به همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی و کد پستی به نزدیک‌ترین دفتر پستی یا پیشخوان دولت به منزل یا محل کار خود مراجعه کنند و مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دهند سپس در روز و محل مقرر شده برای تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال درباره نحوه ثبت‌نام از طریق سامانه NCR اظهار کرد: این افراد می‌توانند مرحله پیش‌ثبت‌نام را از طریق این سامانه انجام دهند. لازم است به منظور ثبت‌نام قسمت‌های ستاره‌دار را پر کنند سپس کد رهگیری به آنها داده می‌شود، در این مرحله وارد بخش نوبت‌گیری می‌شوند و تاریخ و محل مراجعه به دفتر پستی نزدیک به محل زندگی یا کار خود را به منظور تکمیل مرحله ثبت‌نام مشخص و در همان روز به دفتر پستی مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این مرحله از ثبت‌نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته و شناسنامه او اسکن می‌شود و نام فرد جزو افرادی که به منظور دریافت کارت هوشمند ملی تقاضا داده‌اند، ثبت می‌شود، چنین فردی می‌تواند همچنان یارانه خود را دریافت کنند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال در ادامه گفت: در مرحله ثبت نام ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان از متقاضی دریافت می‌شود که به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.کارمزد هرکدام از دفاتر پستی نیز ۹ تا ۱۲ هزار تومان است که این مبلغ هم برای تکمیل ثبت‌نام از متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی اخذ می‌شود.

یغمایی در پایان با اشاره به آمار افراد بالای ۱۸ سال یارانه‌بگیر فاقد کارت ملی گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر ایرانی، فاقد هرگونه کارت ملی هستند.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ