اقدامات و دستورات بابک زنجانی در اولین روز پساتحریم

0

وکیل بابک زنجانی متهم پرونده فساد نفتی اقدامات وی را در اولین روز پساتحریم تشریح کرد و مشخص شد زنجانی به وکلای خارجی‌اش دستوراتی داده است.

رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با فارس به تشریح اقدامات موکلش در روز ۲۷ دی‌ماه یعنی اولین روز پساتحریم پرداخت.

وی گفت: همانطور که مطلع هستید علت اصلی آنکه امروز موکلم در زندان به سر می‌برد بروز تحریم‌های سخت اقتصادی است.

وی افزود: اتحادیه اروپا چند سال قبل در نامه‌ای اشاره کرد که بابک زنجانی مهره کلیدی و تعیین کننده دور زدن تحریم‌ها و کمک به نظام جمهوری اسلامی است و با همین ادعا بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه موکل من اجرا کردند.

وکیل بابک زنجانی گفت: براساس این تحریم‌ها، شخص بابک زنجانی همه موسسات مالی، شرکت‌ها و تمام حساب‌های ایشان بلوکه شد و به این ترتیب توانایی موکلم در بازگرداندن وجوه حاصل از فروش نفت از بین رفت و این حادثه رخ داد.

کوهپایه‌زاده گفت: حالا که امروز در شرایط پساتحریم قرار گرفته‌ایم به طور قطع گام مهم و اساسی از جانب موکلم در راستای بازگرداندن اموال به داخل کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: موکلم امروز نامه‌هایی را به دفتر اینجانب فکس کرده است که در آن خطاب به وکلای خارج از کشورش دستوراتی را صادر کرده است.

وکیل بابک زنجانی گفت: در این مکاتبات تاکید شده است تا زیرساخت‌های بانک‌ها و موسسات خارج از کشور موکلم هرچه سریعتر فعال شوند زیرا در این مدت که موکلم کار اقتصادی نکرده است برخی از این زیرساخت‌ها مانند شبکه سوئیفت از بین رفته است.

وی درباره اینکه به نظر شما چه مدت زمان برای بازگرداندن پول‌ها صرف خواهد شد، گفت: اگر بانک مرکزی با توجه به رفع تحریم‌ها در اعلام شماره حساب، معرفی بانک و اخذ نامه موافقت بانک کوتاهی نکند و به موقع این اقدام را انجام دهد موکلم می‌تواند در کمتر از یک ماه اموال را به داخل کشور بازگرداند.

کوهپایه‌زاده درباره اینکه آیا به بازگردانده شدن پول‌ها و اموال به داخل کشور خوشبین هستید، گفت: به نظرم می‌رسد اگر موکلم بدهی‌اش را بپردازد و آزاد شود به طور قطع خیلی‌ راحت‌تر در شرایط پسا تحریم می‌تواند فعالیت اقتصادی کرده و ثروت‌اندوزی کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ