چرا صهیونیست ها از پسته ایرانی وحشت دارند؟

0
یک پایگاه صهیونیستی در واکنش به لغو تحریم های ایران نوشت: به جای نفت باید مراقب «پسته ایرانی» باشیم.لغو تحریم ها علیه ایران، به شکل عمده به کشاورزان ایالت کالیفرنیا در آمریکا خسارت وارد خواهد کرد؛ همان ها که از تحریم ایران برای افزایش سود خود از طریق صادرات پسته به سه برابر طی دهه گذشته بهره برداری کردند و طی پنج سال گذشته، قیمت پسته حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

ایران باز هم به دنبال توافق هسته ای در هفته گذشته درصدر خبرها بود. در زمینه صادرات، ایران رتبه هفتم را در میان کشورهای صادرکننده نفت در جهان دارد و قطعاً لغو تحریم ها علیه ایران، بازار انرژی را در جهان متغیر خواهد کرد.
المرصد ادامه داد: اما افزون برآن، ایران در کنار آمریکا در جایگاه اول کشت پسته در جهان قرار دارد و برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، بازارهای اروپا و آمریکا را به روی پسته ایرانی بازخواهد کرد.

حدود شش ماه پیش، به موازات پیشرفت در مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی برای امضای توافق هسته ای، پایگاه اقتصادی “بلومبرگ” درآمریکا، نوشت: لغو تحریم ها علیه ایران، به شکل عمده به کشاورزان ایالت کالیفرنیا در آمریکا خسارت وارد خواهد کرد؛ همان ها که از تحریم ایران برای افزایش سود خود از طریق صادرات پسته به سه برابر طی دهه گذشته بهره برداری کردند و طی پنج سال گذشته، قیمت پسته حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

به نوشته المرصد، پسته تنها محصول سودآور و انحصاری برای بازرگانان ایرانی نیست و ایران رقابت خود را در فروش محصولاتی مانند خاویار، زعفران و فرش های مشهور ایرانی افزایش خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ