این ۱۰ ماده غذایی را در فریزر نگهداری نکنید

0
برخی مواد غذایی به دلیل یخ زدن یا قرار گرفتن مدتی نسبتا طولانی در فریزر خاصیت خود را از دست می‌دهند و در برخی موارد مضر می‌شوند.

اشتیاق به خوردن مواد غذایی تازه و فصلی بودن بسیاری از مواد غذایی‌ها و میوه‌ها باعث می‌شود، افراد بخواهند برخی از غذاها را در فریزر نگه دارند تا از این طریق بتوانند آن‌ها را تازه مصرف کنند. اما توجه به این نکته مهم است که نگهداری مواد غذایی مختلف متفاوت است و نمی‌توان همه مواد را برای تازه ماندن در فریزر گذاشت. در واقع مدت زمانی که غذاها برای یخ‌زدایی نیاز دارند با هم متفاوت است.

برخی از مواد عذایی سرشار از آب هستند و به همین دلیل به سرعت یخ می‌زنند اما یخ زدن آن‌ها موجب پارگی دیواره سلولی آن‌ها و در نهایت پلاسیدگی و خارج شدن از حالت اصلی آن‌ها می‌شود. از این طریق آن‌ها طعم، عطر و رنگ خود را از دست می‌دهند.اما یخ زدن ترشیجات به این علت که دیواره‌های سلولی آن‌ها از هم جدا است، مشکلی ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این، یخ زدن گوجه فرنگی تازه اگر بعد از آن تنها برای پخت استفاده می‌شود، بلامانع است اما اگر قصد خوردن و استفاده خام از گوجه فرنگی دارید به هیچ وجه آن را در فریزر نگه ندارید زیرا حالت، طعم و انسجام خود را از دست می‌دهد.

در اینجا به ۱۰ ماده غذایی اشاره می‌کنیم که نباید آن‌ها را در فریزر بگذارید، زیرا بعد از یخ زدن حالت سفتی انسجام و گاهی اوقات طعم و عطر خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است؛ اگر بعد از فریز کزدن این مواد قصد پختن آن را داشته باشید، ممکن است این مشکلی بوجود نیاید.

۱-    کرفس
۲-    کاهو
۳-    خیار
۴-    انواع سبزیحات خوراکی همچون شاهی، تربچه و غیره
۵-    سیر و پیاز
۶-    روغن زیتون
۷-    سیب زمینی
۸-    عسل
۹-    شیر، ماست و پنیر
۱۰-    غذاهای سرخ‌شده

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ