افزایش ۳۵درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی

0
رئیس سازمان مدیریت به اجرای تبصره ۱۰ قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور از امسال ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

محمدباقر نوبخت بعدازظهر امروز در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور وزرای اقتصادی در وزارت کشور برگزار شد، به اجرای تبصره ۱۰ قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور از امسال ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به محدودیت منابع دولت طی ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: این مشکلات به استان‌ها هم انتقال یافته، اما سعی کردیم تخصیص‌ را به گونه‌ای توزیع کنیم که هم چرخ اقتصاد کشور گردش داشته باشد و هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌هایی را برای بودجه دو ماه پایانی امسال در دستور کار قرار داده افزود: پیش‌بینی ما این است که تا سقف ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری حدود ۹۰ درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

وی افزود: برای پرداخت‌های جاری تا سقف ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پرداخت انجام می‌شود که ۷ هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های استانی است که به استان‌ها ابلاغ شده است.

نوبخت همچنین در مورد طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای گفت: پیش‌بینی ما این است که ۳۲ تا ۳۴ هزار میلیارد تومان پرداخت برای طرح‌های عمرانی گذاشته داشته‌ایم و اگر چه آهنگ پرداخت طرح‌های عمرانی اندکی کند شد اما اکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به طرح‌های عمرانی بنا بر گزارش خزانه پرداخت شده است و اکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان طرح تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت شده است.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ