کرکس‌ها ، مامور کشف دفن غیرقانونی زباله +عکس

0
کارشناسان می گویند آنها بطورغریزی برای تامین غذایشان به سمت زایدات می روند. لیما داری چهار محل دفن زباله و تعداد زیادی مکان های غیرقانونی از جمله کنار رودخانه است.
برای مقابله با دفن غیرقانونی زباله در محدوده لیما،پایتخت پرو، کرکس ها به ابزار مکان یاب و دوربین های حرفه ای مجهز شده اند. به گزارش یورونیوز، دفن غیرقانونی زباله یکی از مشکلات دولت پرو به حساب می‌آید.

کرکس عکس خلاقیت توریستی کشور پرو آموزش خلاقیت

یکی از مسئولان این برنامه می گوید: «ما ده کرکس مجهز به انتقال دهنده های ماهواره ای، یا جی پی اس آموزش داده ایم که برفراز شهر پرواز می کنند.

یک گروه از کرکس های پیرتر فکر می کنم بالای بیست سال داریم که با ردیاب های معمولی غیر ماهواره ای پرواز می کنند. این پروژه دو سال ادامه دارد.»

کرکس عکس خلاقیت توریستی کشور پرو آموزش خلاقیت

اما چرا کرکس ها به عنوان جوخه پرواز انتخاب شده اند؟ کارشناسان می گویند آنها بطورغریزی برای تامین غذایشان به سمت زایدات می روند.

لیما داری چهار محل دفن زباله و تعداد زیادی مکان های غیرقانونی از جمله کنار رودخانه است.

یکی از مسئولان سازمان مدیریت زباله لیما در این زمنیه می گوید: «لیما ۱۰ میلیون جمعیت دارد و هر فرد روزانه ۶۱۰ گرم زباله تولید می کند. در نتیجه روزانه شش هزار تن زباله در پاتیخت تولید می شود. حدود ۹۶ درصد آن جمع آوری شده و به مکان های دفن زباله منتقل می شود و همیشه چهار درصدی وجود دارد که باقی می ماند.

در آگهی های رادیو تلویزیونی برای تبلیغ این پروژه، پرنده های سیاهرنگ بصورت قهرمانانی که به تمیزی شهر کمک می کنند تصویر شده اند. در حالیکه بیشتر اهالی لیما از این لاشخورهای بزرگ می ترسند مربیان کرکس ها نظر دیگری دارند.

یک مربی می گوید: «مردم کلا دید منفی نسبت به کرکس ها دارند و آنها را نماد مرگ و چیزهای منفی می دانند. ولی به نقش مهم آنها در چرخه طبیعت توجه نمی کنند. این جانوران بخصوص در لیما در کنترل حجم زیادی از زباله های ما مشارکت دارند.»

به نظر می رسد لیما تنها شهر نیست، شهرهای دیگر پرو برای پیشبرد این برنامه ابراز تمایل کرده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ