واکنش مهراوه شریفی‌نیا به حرف‌های گریمورش در سریال کیمیا

0

با رسیدن شخصیت های سریال «کیمیا» به زمان حال، انتقادهایی به گریم بازیگران این فیلم وارد شد. امیر اسکندری طراح گریم این سریال انتقادات تندی به مهراوه شریفی نیا، رضا کیانیان و آزیتا حاجیان وارد کرد و بی‌میلی آنها را علت خوب در نیامدن گریم های سریال «کیمیا» عنوان کرد. مهراوه شریفی نیا بازیگر نقش اصلی این سریال در گفت‌وگو با آی سینما نسبت به این حرف‌ها واکنش نشان می‌دهد.

عبدالله اسکندری بیوگرافی مهراوه شریفی نیا بیوگرافی امیر اسکندری بازیگران سریال کیمیا اینستاگرام مهراوه شریفی نیا

امیر اسکندری طراح گریم سریال «کیمیا» در مصاحبه ای با روزنامه «هفت صبح» مدعی شد مهراوه شریفی نیا برای پیر شدن نقش « کیمیا» اجازه نمی داد از لاتکس و خط های پر رنگ صورت و لنز استفاده شود. اما مهراوه شریفی نیا درباره این ادعای اسکندری با بیان اینکه در سریال «معمای شاه» از لنز استفاده کرده است، به آی سینما گفت: «الان همه دوستان می توانند، آخرین عکسی که من در اینستاگرام منتشر کردم را ملاحظه کنند و ببینند که آیا من اجازه دادم روی صورتم خط پیری بکشند یا نکشند. متاسفانه هجمه انتقادات به امیر اسکندری آن‌قدر شدید است که ایشان می خواهد تمام مشکلات کاری خودشان را به گردن من، مادرم، رضا کیانیان، جواد افشار کارگردان و محمدرضا شفیعی تهیه کننده «کیمیا»  بندازد.»

شریفی نیا در ادامه می گوید استفاده نکردن از لاتکس، نظر عبدالله اسکندری گریمور معتبر سینما و تلویزیون بوده است و او اصلا در کار گریمور دخالت نمی کند: «برای گریم زمان پیری من، آقای عبدالله اسکندری تشریف آوردند و گفتند برای بازیگری که ۴ ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسیت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندری که متخصص گریم و چهره پردازی هستند در آن زمان گفتند که یک زن ۴۷ ساله نیازی به لاتکس ندارد. من برای همین خط های پیری روزانه ۵۰ دقیقه گریم می شدم. حال اگر حاصل این نتیجه درست از آب در نیامده است، این مشکل بازیگر نیست، این کار گریمور بوده است. من واقعا متاسفم که می خواهم همچین حرفی را به زبان بیاورم، اما گفته های آقای امیر اسکندری درباره من، مادرم و آقای کیانیان چیزی جز دروغ و کذب نیست.»

او در ادامه به تجربه استفاده از مواد شیمایی بر روی صورت دو بازیگر سریال «کیمیا» اشاره می کند و می گوید: «به عنوان مثال در ده سکانس از بازی سوگل طهماسبی و فریبا طالبی بازیگران «کیمیا»، مواد شیمیایی روی صورت آنها گذاشته شد، اما برای ۱۰ سکانس دیگر از این مواد استفاده نشد، چون پوست آن حساسیت پیدا کرد.»

بازیگر نقش اصلی «کیمیا» که خود از گریم دوران نوجوانی اش ابراز نارضایتی می کند، در مورد برخی از آن گریم ها می گوید: «من خودم واقعا به دلیل گریم ابروهایم در زمان نوجوانی کیمیا که در آبادان می گذشت،  به شدت ناراضی هستم. اصلا چرا باید به جای ابروی دستی، از ابروهای بافته شده روی تور با رنگ روشن استفاده می شد؟! من بارها خواستم که از این نوع ابرو استفاده نکنند، اما آقای اسکندری بر خلاف آنچه ادعا می کنند، اصلا به حرف من، کارگردان و تهیه کننده پروژه اهمیت نداد. وقتی آقای شفیعی تصاویر ابروهای کیمیا را به ایشان نشان داد و ابراز نارضایتی کرد، ایشان باز هم تغییری در این ابروها اعمال نکردند. حتی آقای امیر اسکندری به دلیل گریم آن ابروها از من عذرخواهی هم کردند، اما متاسفانه باز هم چنین گفته های غیر واقعی را مطرح می کنند.»

بازیگر «قصه ها» در انتقاد به گریم امیر اسکندری در ایام نوجوانی کیمیا گفت: « به هر حال من به عنوان بازیگر موظف هستم که سختی های گریم را تحمل کنم، من حتی به تیم گریم هم گفته بودم، حاضر هستم برای بهتر شدن ابروهای دوره نوجوانی وقت بیشتری بگذارم و بیشتر گریم شوم، اما مجری آقای اسکندری در آبادان نتوانستند ابروی دستی برای من بگذارد. خدا را شکر در تهران مجری جدیدی به گروه اضافه شد که بلد بود چگونه، دانه ای ابروها را به هم بچسباند. من حتی به مدت یک سال هر روز دو ساعت زودتر از دیگران آفیش می شدم، فقط برای این که ابروهایم واقعی و باورپذبرتر شود. حال باید دید انصاف آقای اسکندری کجا رفته که اینگونه تهمت می زند؟!»

امیر اسکندری در بخش دیگر از گفت و گوی خود مدعی شده بود که برخلاف خواسته او، تهیه کننده این سریال به جای کلاه گیس حرفه ای که قیمت آن نزدیک به یک میلیون تومان است، یک کلاه گیس ۵۰ هزار تومانی تهیه کرده است. اما مهراوه شریفی نیا با رد این موضوع، می گوید محمدرضا شفیعی آنقدر برای کارش ارزش قائل است که از این قبیل اقدامات انجام ندهد:‌«اصلا مگر می شود که آقای شفیعی تهیه کننده «کیمیا» فقط ۵۰ هزار تومان پول کلاه گیس داده باشد؟ محمدرضا شفیعی را همه در تلویزیون می شناسند و امکان ندارد که در خواست گریمور را برای تهیه یک کلاه گیس یک میلیون تومانی رد کند و برود یک کلاه گیس ۵۰ هزار تومانی بخرد. آقای شفیعی بالغ بر میلیاردها تومان خرج پروژه «کیمیا» کرده است، حال اصلا با عقل جور در می آید که حاضر نباشد یک کلاه گیس یک میلیون تومانی تهیه کند؟ به نظر من وقتی شخصی برای نقش های کوتاه از حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان دعوت به همکاری می کند، آنقدر برای کارش ارزش قائل هست که نخواهد برای کلاه گیس بازیگر نقش اصلی فاز ۳ سریال خود کم بگذارد.»

امیر اسکندری در بخش دیگر از گفته های خود بیان کرده بود که «مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان کلا با هیچ مساله ای کنار نمی آمدند» و رضا کیانیان هم شرط های عجیب غریبی برای بازی در این سریال مطرح می کرد. امیر اسکندری در ادامه انتقادات خود را تند تر هم کرد و خطاب به محمدرضا شفیعی تهیه کننده کیمیا گفت « اصلا شما وقتی هنرپیشه ای را با منت و التماس می آورید بهتر از این هم نمی‌شود.»

اما مهراوه شریفی نیا با تکذیب گفته های امیر اسکندری می‌گوید: «گفته ها و تهمت های آقای اسکندری درباره من اصلا مهم نیست و من ایشان را به خدا واگذار می کنم. اما اگر بخواهم درباره تهمت های ایشان به مادرم و رضا کیانیان مطلبی را خدمتتان عرض کنم، باید بگویم که تمام خواسته های آقای کیانیان، درخواست های یک بازیگر حرفه ای بوده است. مادر من هم آنقدر حرفه ای هست که اگر مجری گریم کارش را بلد باشد، حرفی در مورد کار او نزند. مادر من همیشه در زمان گریم چشم هایش را می بندد و زمانی که کار گریمور تمام می شود، از جایش بلند می شود به سر سکانس می رود. این موضوع را تمام گریمورهایی که با مادرم کار کردند، می توانند تصدیق می کنند.»

این روزها در برخی از گروه های تلگرامی و شبکه های مجازی، عکس هایی از بازیگر نقش اصلی «کیمیا» منتشر می شود که آن را در سال ۵۷ و ۸۷ نشان می دهد، در این عکس ها ادعا می شود با گذشت چندین سال از سن کیمیا هیچ تغییری در گریم او به وجود نیامده است. اما مهراوه شریفی نیا معتقد است که گریم او برای یک شخصیت ۴۷ ساله تقریبا درست است: «برخی از دوستان در برخی از موارد انتقادهایی می کنند که واقعا من متوجه آنها نمی شوم. مثلا می گویند یک آدم ۴۷ ساله این شکلی نیست. آخر مگر یک آدم ۴۷ ساله چه شکلی است؟! دندان مصنوعی دارد یا مثلا فرتوت است؟! به طور مثال عاطفه رضوی و نسرین نکیسا ۴۷ سال سن دارند و صورتشان نه پیر شده است نه چروکی دارد. حال اگر شخصیت کیمیا ۷۰ ساله بود، این انتقادات وارد بود، اما ۴۷ سال سنی نیست که بخواهد پوست صورت او آویزان یا چین و چروک های بسیار  داشته باشد. به نظر من در برخی از موارد انتظارات خیلی بالاست. یک آدم ۴۷ ساله باید یک پختگی داشته باشد و اتفاقا در این سریال ما هم سعی کرده ام در بازی نوع صدا، پوشش و گریم، متفاوت تر با کیمیای جوان عمل کنیم. تمام خطوط صورت من به شدت تیره شدند و حتی غبغب و افتادگی پلک من توسط گریم تشدید شده است. لباس های گشادتر و سنگین تری به من پوشانده شد تا بالا رفتن سن به وسیله این ابزار باور پذیرتر به نظر برسد. عینک هم یکی از وسایلی است که به بالا رفتن سن کمک می کند. البته ما در خیلی از پلان ها، تصویر بدون عینک کیمیا را خواهیم دید. به نظر من تصوری که عده‌ای از یک زن ۴۷ ساله دارند، در حد یک زن ۸۰ ساله است! به هر حال من فکر می کنم برخی از مواقع، قضاوت ها کمی نا عادلانه و بر اساس پیش فرض هاست. »

شریفی نیا در پایان می‌گوید: « نادیده گرفتن زحمات دیگران از هر زاویه و منظری به نظر من بی انصافی است! در مورد حرف های آقای اسکندری هم خداوند ناظر و آگاه است و قطعا قاضی بهتری است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ