گستاخی شدیدالحن العربیه علیه جواد ظریف

0

در یادداشت جدیدی که در العربیه منتشر شده آمده است: توانایی محمد جواد ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و باید به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش به او جایزه اهدا شود.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه «العربیه»، نزدیک به رژیم آل سعود، در یادداشتی در زمینه سخنرانی اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نشست داووس در سوییس نوشت: با عدم حضور عربستان سعودی در اجلاس داووس، افسانه‌های ظریف بر جلسه غالب شد.

«فیصل عباس» سردبیر عربستانی بخش انگلیسی شبکه العربیه در این یادداشت آورده است: توانایی ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش باید به او جایزه اهدا شود. ظریف در سخنان خود در حالی که تلاش کرد برای آشتی با عربستان سعودی، تهران را «خرس عروسکی دوست داشتنی» نشان دهد، ریاض را به همچون «گرگ بد بزرگ» به تصویر کشید.

نویسنده این یادداشت در ادامه با تمسخر سخنان ظریف در نشست داووس نوشت: من نسبت به این سخنان ظریف در جمع حضار و متنفذان جهانی شک دارم که کشورش اعتقادی راسخ به دیپلماسی به عنوان ابزاری برای حل و فصل درگیری داشته باشد.

نویسنده سعودی برای توجیه سخنان خود از «نیروی قدس سپاه» به عنوان دلیل خلاف سخنان وزیر خارجه ایران یاد کرد.

«فیصل عباس»، نویسنده این مطلب، در ادامه با جسارت هرچه تمام تر مدعی شد: اگر رژیم ایران به درستی همانند کبوتر صلح دوست است، پس باید عقب نشینی از سه جزیره متعلق به امارات متحده عربی (تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی) که هنوز در اشغال خود دارد را در نظر گرفته و از حمایت رژیم قاتل «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دست بکشد و همچنین به حمایت خود از شبه نظامیان حوثی که علیه حکومت مشروع یمن کودتا کردند پایان دهد.

نویسنده سعودی در بخشی دیگر از این یادداشت نوشت: ظریف تاکید کرد که حمله به سفارت عربستان را محکوم کرده و عاملان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت اما جای تعجب ندارد که او چندان درباره چگونگی حمله صورت گرفته و امکان اجازه آن تعمق نکرده است زیرا اگر حکومت ایران مایل نباشد حتی یک پشه نیز اجازه پرواز پیدا نخواهد کرد. ظریف با ناراحتی به هزینه‌های افزون‌تر نظامی عربستان نسبت به ایران اشاره کرد اما نگفت که این امر نتیجه طبیعی دخالت ایران در امور منطقه است. عربستان سعودی ترجیح می‌داده هزینه بیشتری را در مسیر توسعه خود صرف کند اما با موشک‌های حوثی‌ها از جنوب و لاف زدن‌های ایران درباره ایجاد یک امپراتوری و اشغال شهرهای عربی مواجه است، پس عربستان چه اقدامی دیگری را غیر از این می‌توانست انجام دهد؟

در خاتمه این یادداشت نویسنده العربیه مدعی شد که حاضران در اجلاس داووس دوست داشتند سعودی‌ها در این نشست حاضر بودند تا جواب داستان‌سرایی‌های ظریف را می‌دادند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ