اعتراض کاشانی ها به حضور فاطمه معتمد آریا

0

با وجود مخالفت نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر منتفی شدن حضور بازیگر زن فیلم «یحیی سکوت نکرد»، نشست فیلم مورد نظر با حضور این هنرپیشه در کاشان برگزار شد.

نشست نقد و بررسی فیلم «یحیی سکوت نکرد» در حالی یکشنبه شب در میان اعتراض برخی از شهروندان کاشانی به حضور یکی از بازیگران حاشیه‌ساز سینما برگزار شد که پیش تر علاوه بر نهادها و مؤسسات فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی نسبت به این موضوع اعلام مخالفت کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ابتدای این هفته حضور این بازیگر در شهرستان سنتی، کهن و حزب‌اللهی کاشان را در حقیقت بازی با اعتقادات و باورهای دینی مردم دانسته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین متذکر شده بود، از فرماندار کاشان خواسته شد فوری اقدام کند و چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود بیاید پیامدهای آن بر عهده برگزارکنندگان است.

پس از این موضع‌گیری صریح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در همان جلسه حضور این بازیگر زن را منتفی شده دانست و گفت: درباره این فیلم اعلام شد، نشست فیلم مورد نظر با حضور کارگردان ‌آن برگزار می‌شود که بر این اساس، درخواست متقاضیان تأیید و مجوز آن صادر شد اما در ادامه مشخص شد درفضای مجازی از بازیگر زن این فیلم برای حضور در کاشان نام برده شده است که پس از پیگیری از طریق وزارت ارشاد اعلام به منتفی شدن این حضور شد.

مصطفی جوادی در دو نامه به دبیر برنامه هنر و تجربه و مدیر مجتمع سینمایی مجوز برگزاری برنامه را فقط بدون حضور هنرپیشه مورد نظر قانونی اعلام کرده بود که در زیر مشاهده می‌کنید:

همسر فاطمه معتمد آریا کشف حجاب بازیگران بیوگرافی فاطمه معتمد آریا اخبار کاشان

همسر فاطمه معتمد آریا کشف حجاب بازیگران بیوگرافی فاطمه معتمد آریا اخبار کاشان

پیش تر هم مؤسسات و تشکل‌های مختلف مردمی کاشان نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار عدم حضور این هنرپیشه دارای پیشینه کشف حجاب در کاشان شده بودند و به طور شفاف اعلام کرده بودند: «بر اساس موارد ذکر شده نگرانی‌های جدی درباره حضور نامبرده در دیار مؤمنان احساس می‌شود،بنابراین لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب و جلوگیری از حضور وی، پیش از جریحه‌دار شدن احساسات مردم انقلابی و معتقد کاشان اقدامات لازم صورت پذیرد».

با وجود این مخالفت‌ها اما گویا مسئولان مصمم به برگزاری نشست نقد فیلم مورد نظر با حضور بازیگر زن فیلم بودند که سرانجام نیز این نشست با وجود همه تکذیب‌ها و انکارهای مسئولان شهرستان برگزار شد.

پس از نمایش فیلم و ابتدای نشست نقد و بررسی اعتراض بی‌امان معترضان به حضور غیرقانونی بازیگر حاضر در نشست، فضای این نشست را تحت تأثیر قرار داد؛ در حالی که از سوی برخی مسئولان اداره جلسه مطرح شد که گروهی اقلیت سعی در بر هم زدن نظم نشست دارند از تمام درهای سالن توسط افراد بسیاری تحت تدابیر شدید امنیتی مراقبت می‌شد!

در میان معترضان خانم‌های محجبه‌ای حضور داشتند که نسبت به حضور هنرپیشه‌ای که علنی حرمت این ارزش دینی را حفظ نکرده اعتراض داشتند که به گفته شاهدان با برخورد نامناسب و حتی فیزیکی مواجه شدند.

همسر فاطمه معتمد آریا کشف حجاب بازیگران بیوگرافی فاطمه معتمد آریا اخبار کاشان

خوشبختانه این نشست بدون هیچ حادثه خاصی به پایان رسید اما پرسش اصلی اینجاست چه نیازی به این تقابل بود اگر تمام افراد و دستگاه‌ها وظایف خود را درست انجام می‌دادند؟ اگر در این میان اتفاقی رخ می‌داد چه فرد یا افرادی مسئول بودند؟ مسئولان و مدیرانی که با سکوت و انکار با قانون‌شکنی مماشات می‌کنند؛ سیاست‌بازانی که به بهانه دفاع از فرهنگ و هنر تنها به قدرت‌نمایی سیاسی می‌اندیشند و یا برخی لجبازان هنری که تنها هنر اپوزیسیون‌نمایی و تجربه تقابل برای خودنمایی را در دوران فعالیت خویش فراگرفته‌اند.

منبع : فارس

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ